UWAGA użytkownicy driverów

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Czw, 13 Wrz 2007, 17:34:34 CEST

On Thu, Sep 13, 2007 at 16:49:32 +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Szerokie spektrum kart; glownie Intele, ATI, Matrox.

ATI mnie nie dziwi, ale pozostałe owszem.

> Przewaznie w losowych momentach zwis X-ow lub kernela przy przelaczaniu z/na
> konsole tekstowa. Albo smieci na konsoli po przelaczeniu czyniace ja
> nieuzywalna.

Można próbować się ratować STM albo restoretextmode (svgalib), ale nie
zawsze pomaga. Przykładowo nVidia od 9629 na kernelu skompilowanym z
-DVGA_CAN_DO_64KB źle odtwarza pozycję trybu tekstowego w pamięci i
zamiast ekranu dostaje się trochę nic, trochę tego co powinno być i
dalej dmesga. Źle też odtwarza fonty, tzn. ignoruje ich rozmiar podany
parametrem -h z setfonta. Zgłaszałem to do nVidii jakiś czas temu,
ciekaw jestem czy coś poprawią, bo ostatnie parę releasów poprawiali
także inne aspekty przywracania trybu tekstowego.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>