UWAGA użytkownicy driverów

Czw, 13 Wrz 2007, 19:02:33 CEST

Tomasz Pala wrote:

> ATI mnie nie dziwi, ale pozostałe owszem.

> Można próbować się ratować STM albo restoretextmode (svgalib), ale nie

Ten problem z trybem tekstowym, to mam zwykle na laptopie z chipem Intela,
jak nie ma fb.
Na innych Intelach mam zwis X-ow (na 5 minut lub na stale) przy przelaczeniu
konsola -> X-y (oczywiscie nie zawsze). Z kolei na nieco innych maszynach,
ale z identycznym chipem grafiki (nr ten sam, moze inna rev.): po
przelaczeniu na konsole tekstowa jest czarna; powrot do X - sa na pol ekranu
(reszta czarna).
Na domowym ATI mam jajo na twardo przy przelaczaniu X -> konsola raz na 2-3
tygodnie (a robie to kilka - kilkanascie razy dziennie). Taki "drobiazg" jak
kursor w postaci wielkiego prazkowanego kwadratu przy 80% startow X-serwera
kuz pomijam.
To wszystko na dobranym z kilkunastu wersji zestawie X/kernel. Na innych
bylo gorzej.

Za czasow Ra mialem uptime > pol roku. Teraz mi trudno osiagnac miesiac.

I nie chodzi mi o znalezienie dla danego sprzetu jednej, jedynie slusznej
dzialajacej konfiguracji, ale o takie wersje softu, ktore na pewnym zestawie
maszyn dzialaja w, przynajmniej, wiekszosci sensownych konfiguracji.

> zawsze pomaga. Przykładowo nVidia od 9629 na kernelu skompilowanym z
> -DVGA_CAN_DO_64KB źle odtwarza pozycję trybu tekstowego w pamięci i
> zamiast ekranu dostaje się trochę nic, trochę tego co powinno być i
> dalej dmesga. Źle też odtwarza fonty, tzn. ignoruje ich rozmiar podany
> parametrem -h z setfonta. Zgłaszałem to do nVidii jakiś czas temu,
> ciekaw jestem czy coś poprawią, bo ostatnie parę releasów poprawiali
> także inne aspekty przywracania trybu tekstowego.

NV nie uzywam.

  Andrzej M. Krzysztofowicz                  ankry w mif.pg.gda.pl
  phone (48)(58) 347 19 36