UWAGA użytkownicy driverów

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Czw, 13 Wrz 2007, 23:20:32 CEST

On Thu, Sep 13, 2007 at 19:53:33 +0200, Jakub Bogusz wrote:

>                                                    ^^^^^^^^
>
> <flame>Chyba na nvidii :P</flame>

A owszem:) Chociaż jakieś 4 lata temu widziałem na ATI i też targało
mocno procesorem, gdy zobiło się cat duży_plik. Ale przyznam, że xterm
robi podobnie i aż się zastanawiam, czy za starych Xów było to równie
procesorożerne.

> E tam, 8. Serwer X zajmuje jeden, ew. drugi testowy drugi, logi zajmują
> trzeci. Pod prawym altem jest drugie 12, czyli zostaje 21 terminali
> tekstowych :)

No jest jeszcze openvt i chvt, więc teoretycznie to nawet i ten limit
nie ogranicza zbytnio;] Pozostaje kwestia wygody samego przełączania
oraz uruchamiania nowych, Xy dają możliwość podpięcia xterma pod jakąś
kombinację klawiszy (ja np. mam pod super-q/ctrl-alt-q oraz media z
dodatkowych), wyświetlenia listy wszystkich xtermów (super-esc,
super-up) i przełączenie się na konkretny (a szukaj właściwego na 21
tty).

> Co nie znaczy, że nie zdarza mi się używać X-ów jako multipleksera
> terminali (poza swoim komputerem).

O, tego słowa mi właśnie brakowało - to czego jeszcze używam z Xów to
grupowanie xtermów poprzez umieszczanie ich na różnych pulpitach.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>