UWAGA użytkownicy driverów

Pią, 14 Wrz 2007, 07:58:37 CEST

Tomasz Pala wrote:

> A owszem:) Chociaż jakieś 4 lata temu widziałem na ATI i też targało
> mocno procesorem, gdy zobiło się cat duży_plik. Ale przyznam, że xterm

Pewnie byl to svga. Natywny atyfb/radeonfb chodzi nie gorzej niz konsole
tekstowe. Przynajmniej na kartach, ktore widzialem.

> robi podobnie i aż się zastanawiam, czy za starych Xów było to równie
> procesorożerne.

> No jest jeszcze openvt i chvt, więc teoretycznie to nawet i ten limit
> nie ogranicza zbytnio;] Pozostaje kwestia wygody samego przełączania
> oraz uruchamiania nowych, Xy dają możliwość podpięcia xterma pod jakąś
> kombinację klawiszy (ja np. mam pod super-q/ctrl-alt-q oraz media z
> dodatkowych), wyświetlenia listy wszystkich xtermów (super-esc,
> super-up) i przełączenie się na konkretny (a szukaj właściwego na 21
> tty).

Jakos dla mnie to nie problem. Moze kwestia pewnych przyzwyczajen. Zawsze
pamietam co mam "pod konkretnym Alt-Fn".

> O, tego słowa mi właśnie brakowało - to czego jeszcze używam z Xów to
> grupowanie xtermów poprzez umieszczanie ich na różnych pulpitach.

No, najwygodniej to by pewnie bylo miec 20+ pulpitow z wielkimi xtermami :)
Tylko ile to zasobos zezre...

Z kilkoma drobiazgami jeszcze bylby problem:
- dosemu: nie udalo mi sie doprowadzic do ladu przekodowywania klawiatury w
  aplikacjach dosowych, zeby dzialalo pod X tak jak pod konsola (np.
  podpinanie pod Alt-litera pl literek wg Mazovii). Pal juz diabli ich
  wyswietlanie
- graficzne aplikacje dos-owe (rzadko uzywam, ale...) - jak je odpalic pod X?
- co zrobic by taka mozilla czy oo nie przypisywaly sie do konkretnego
  pulpitu?
- szczytem marzen byloby, gdyby nowo odpalone aplikacje okienka mogly sie
  odpalac "w tle", nie dostajac fokusu.
- jak system ostro swapuje lub ma wysoki load (np. leci w tle kilka ostrych
  kompilacji) to przelaczenie aplikacji w X jest slamazarniejsze niz na
  konsoli. I to nazywam "zbyt duzym wymaganiem odnosnie zasobow". ZTCW nice
  na dostep do pamieci raczej nie ustawisz...

 4627 ankry     15   0  183m  98m  17m S  0.0 26.0 119:12.80 mozilla-bin
26777 zaba      16   0 99.6m  46m  15m S  0.0 12.4   2:32.66 opera
 4382 root      15   0 85164  41m 3324 S  0.0 11.1  34:03.74 X
 4565 root      16   0 49192  10m 2108 S  0.0  2.8   3:59.90 X
27839 ankry     16   0 10296 4196 2224 S  0.0  1.1   0:00.32 xterm

# uptime
 07:57:52 up 5 days, 23:35, 10 users,  load average: 0.00, 0.00, 0.00

Nie przeszedlem jeszcze na firefoksa, bo jakos nie wierze, ze (jego silnik)
bedzie oszczedniej gospodarowac pamiecia.

X-owe aplikacje zjadaja gross zasobow. Dla roboczych zostaja ochlapy...

  Andrzej M. Krzysztofowicz                  ankry w mif.pg.gda.pl
  phone (48)(58) 347 19 36