UWAGA użytkownicy driverów

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Czw, 13 Wrz 2007, 23:36:16 CEST

On Thu, Sep 13, 2007 at 20:42:57 +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Konsola to dla mnie podstawa. Moglbym nie korzystac z X-ow, gdyby nie
> koniecznosc przepisywania kodow z jakichs obrazkow, czy inne wynalazki na
> stronach niedzialajace pod linksem/lynksem.

Sam używam Xów jako, to określił qboosh, multipleksera terminali,
ponieważ na swoim komputerze uruchamiam na codzień zestaw jedynie 4
aplikacji: ssh, mc, elinks i seamonkey. Inne programy na tyle
sporadycznie, że mógłbym sobie specjalnie dla nich włączać Xy, gdyby nie
zalety obsługi xtermów, o których już wspomniałem (oraz ok. 2 sekundowe
opóźnienie przy przełączaniu do/z trybu tekstowego na binarnym driverze
nVidii). Za Xami przemawia jeszcze jeden argument natury technicznej -
STM nie zmienia trybów tekstowych na wyjściu DVI.

> Ja mam 20 tty*. Ale rzadko tylu uzywam.

Mi się czasem zdaża do 20 dobić. Rozłożone na 4 pulpitach nie wyglądają
strasznie, no i da się je przenosić, co jest kolejną wadą tty - jak się
potrzebne okienka pootwiera na początku źle, to trzeba skakać pomiędzy
tty2, tty8 a tty17, zamiast przesunąć na 1 czysty pulpit i pracować w
spokoju, nie przeszkadzając sobie pozostałymi (a zwykle kilka otwartych
rano zamykam dopiero w środku nocy).

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>