UWAGA użytkownicy driverów

Pią, 14 Wrz 2007, 12:09:07 CEST

Artur Flinta wrote:

> I w czym problem jeżeli jest to zwykła stacja robocza?

W tym, ze przy ostrym swapowaniu praca jest delikatnie mowiac malo
komfortowa. Nie wspominajac o checi puszczenia jakiejs testowej kompilacji w
tle czasami.

> [...]
> Nie proście mieć jakiegoś starego trupa albo vmware pod to na czymś
> mocniejszym (bo przecież trzeba X'y odpalić).

Nie mam pod reka. A do dodatkowej maszyny trzeba biegac, miejsce zajmuje
i hm, robi sie problem z dostepem do tego dosemu po sieci.
Stacja robocza nie oznacza, ze sie zawsze ja nosi przy sobie/pracuje siedzac
przy niej. Czasami bywam gdzie indziej.

> Co rozumiesz przez przypisanie?

Rozumiem, ze jesli odpalam mozille z xterma na pulpicie pierwszym, to sie
ona odpali na pulpicie drugim. I nawet jesli ja przesune na inny, to nowe
okna sie odpalaja na pulpicie drugim. Podobnie z OO. Ale moze to specyfika
wm-a ?

> W metacity jest opcja konfiguracyjna, która powoduje, że okna otwarte z
> poziomu terminala nie dostają fokusa.

Dobrze wiedziec. Czy jak odpale "mozilla <strona> & gimp <plik1>...<plikn> &
oowriter <plik> &" to zadne z otwartych *nastu okien nie dostanie fokusa, czy
tylko te inicjalne?

> To trzeba dołożyć pamięci, ile masz teraz?

256 + 2GB swapa.
Pewnie prosciej bedzie wymienic cala maszyne.
Ale moze raczej dostosowac wymagania systemu do sprzetu?

BTW, jak odpalilem "gimp <wielki obrazek>" i potem go zamknalem, to Xserwer
od razu spuchl o jakies 100MB. Masz pomysl jak takie cos odzyskac bez
koniecznosci ponownego otwierania aplikacji w *nastu xtermach,
kilkudziesieciu stron w mozilli (w wiekszosci wymagajacych logowania),
kilkunastu dokumentow w OO lub tp. ?

> Nie będzie, bo i po co?

> Ile masz pamięci?

No wlasnie malo. I dlatego nie uwazam przejscia konsola -> X-y za dobry
pomysl.
Inna sprawa, ze nie widzialem jeszcze systemu, ktory by nie probowal w ogole
swapowac niezalezni od ilosci RAM:

             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:       4060640    4000116      60524          0     776560     511012
-/+ buffers/cache:    2712544    1348096
Swap:      9879924      21636    9858288

             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:       5670836    5634712      36124          0     420544    3991064
-/+ buffers/cache:    1223104    4447732
Swap:     10241396       1008   10240388

  Andrzej M. Krzysztofowicz                  ankry w mif.pg.gda.pl
  phone (48)(58) 347 19 36