UWAGA użytkownicy driverów

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pią, 14 Wrz 2007, 12:47:00 CEST

Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Rozumiem, ze jesli odpalam mozille z xterma na pulpicie pierwszym, to sie
> ona odpali na pulpicie drugim. I nawet jesli ja przesune na inny, to nowe
> okna sie odpalaja na pulpicie drugim. Podobnie z OO. Ale moze to specyfika
> wm-a ?

Tylko WM tym zarządza i od jego możliwości zależy czy będzie to czego
oczekujesz.

> Dobrze wiedziec. Czy jak odpale "mozilla <strona> & gimp <plik1>...<plikn> &
> oowriter <plik> &" to zadne z otwartych *nastu okien nie dostanie fokusa, czy
> tylko te inicjalne?

Nie wiem, nie utrudniam sobie życia.

> 256 + 2GB swapa.
> Pewnie prosciej bedzie wymienic cala maszyne.
> Ale moze raczej dostosowac wymagania systemu do sprzetu?

Sorry, ale 256MB to teraz karty graficzne mają, jest rok 2007, minimalna
ilość pamięci obecnie to 1GB, nie rzadko idą maszyny z 2GB i 4GB, jeżeli
są to bardziej zaawansowane stacje robocze to i 8GB nie jest
nadzwyczajne. Jeżeli piszemy o notebookach, to 2GB też nie jest niczym
dziwnym. Jeżeli chcesz dostosowywać wymagania systemu do sprzętu to to
rób, ale nie masz problemu z systemem tylko aplikacjami, nikt rozsądny
nie odpala firefoxa i OO na 256MB RAM.

> BTW, jak odpalilem "gimp <wielki obrazek>" i potem go zamknalem, to Xserwer
> od razu spuchl o jakies 100MB. Masz pomysl jak takie cos odzyskac bez
> koniecznosci ponownego otwierania aplikacji w *nastu xtermach,
> kilkudziesieciu stron w mozilli (w wiekszosci wymagajacych logowania),
> kilkunastu dokumentow w OO lub tp. ?

No bez jaj, z jednej strony piszesz o wielu dokumentach w OO,
kilkudziesięciu stronach w Mozilli i dosyć sporym obrazku w GIMPie a z
drugiej chcesz by to pracowało na jakimś starym sprzęcie. A może trzeba
użyć zasady, ze na sprzęcie z przed 5 lat używam oprogramowania 5 lat
temu pisanego?

> Inna sprawa, ze nie widzialem jeszcze systemu, ktory by nie probowal w ogole
> swapowac niezalezni od ilosci RAM:

Daj tyle RAM ile masz RAM + SWAP i wyłącz swapa :)

Artur