Co z tym PLD? (fwd z discuss)

Adam Gołębiowski adamg w biomerieux.pl
Sob, 29 Wrz 2007, 20:51:02 CEST

On Sat, Sep 29, 2007 at 08:31:50PM +0200, Kamil Dziedzic wrote:
> Ha... przed chwilą posłałem mejla z opisem podobnego problemu jaki miałem...
> tylko jakoś w tamtym poście nie wiedziałem jak to ująć;)
> Zgadzam się z tym co napisałeś w 100%. To, że w PLD dokumentacja kuleje to da
> się usprawiedliwić brakiem mocy przerobowych. Jednak nie da się wytłumaczyć
> braku opisu procedur pozwalających uzyskać dostęp do różnych rzeczy.

Dokumentacja (http://pl.docs.pld-linux.org/), dzielnie rozwijana przez
qwiata część z tych kwesti rozwiązuje, postaram się opis uzupelnić

> - co zrobić aby zostać developerem (czytaj: móc komitować spece)?

Zdaje się jest opisane w dokumentacji - w skrócie: nadsyłąć spece na
pld-devel-pl / pld-devel-en, jak będę jakościowo w porządku to po kilku
delikwent dostanie RW - mniej więcej tak to działa od lat wielu, sam tak
dostalem +w jeszcze za czasów kloczka.

> - co należy zrobić aby móc posyłać test buildy na TH, AC (Ti?;))?

Być developerem, zgłosić się do RM Ac (glen) / Th (arekm). Nie wiem jak
Hawk się zapatruje na puszczanie zleceń do Ti.

> - co należy zrobić aby móc posyłać upgrejdy na TH, AC?

W Th w tej chwili dostaje się to w pakiecie standardowym.

W Ac należy przekonać RM-a do tego - sprowadza się do to do zdobycia
pewnej opinii w gronie developerów.

> - co należy zrobić aby móc przenosić pakiety do main, jak to robić?

To jest działa RM-a, nam, szarym developerom, nic do tego.

> - jaką ogólnie drogę musi przejść program aby dostał się on do
> th-main/ac-updates (tworzenie speca, test-build, build, przeniesienie z
> test(?)/ready do main)? A dokładniej jaka jest procedura z tym związana czyli
> kogo nudzić, jakich narzędzi używać na poszczególnych etapach.

Idealnie:
- stworzenie speca, wrzucenie do cvs
- test build
- odczekanie jakiegoś czasu na ewentualne poprawki innych developerów
- ready build
- odczekanie jakiegoś czasu na szersze testowanie (test-buildy są rzadko
używane),
- przenisienie do ac/th-main (działa RM-a)

> - kogo nudzić o fizyczny dostęp do builderów?

RM-ów, ale fizyczny dostęp do builderów to raczej rzadkość i musiałbyś
to solidnie uargumentować - np. walka z jakimś specyficznym bugiem w gcc
na egzotycznej architekturze.

> - jak zaktualizować dokumentację?

Dokumentacja znajduje się svn:

	$ svn co http://svn.pld-linux.org/svn/PLD-doc/

> Owszem niektóre rzeczy są w dokumentacji ale jest ona:
> - pofragmentowana (trzeba składać informacje z różnych dokumentacji)
> - przestarzała
> - ma braki
>
> Tak, wiem, wiem - zrób se sam... tylko, że żeby stworzyć opisy procedur
> musiałbym mieć najpierw uprawnienia i musiałbym znać procedury których nie
> znam bo ich opisy muszę dopiero stworzyć;)

Wszeli wkład w rozwój dowolnego fragmentu PLD jest _zawsze_ mile
widziany.

   PLD Linux developer    | Everybody needs some solid rock, I know I do.