Co z tym PLD? (fwd z discuss)

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Sob, 29 Wrz 2007, 21:50:01 CEST

Źle zrozumiałeś moją wypowiedź. Nie chodziło o to, abyś tu i teraz udzielał
odpowiedzi na moje luźno rzucone pytania. One miały zasugerować opisu jakich
procedur brakuje. Ja większość tych rzeczy wiem. Tak samo jak wiem, ze żeby
tak naprawdę się czegoś dowiedzieć to trzeba wejśc na IRC'a co wg mnie jest
złe bo nowy, kulturalny developer zacznie logicznie od czytania dokumentacji
i szukania opisu procedur (jak stworzyć speca, gdzie go posłać, co zrobić aby
mieć rw do cvs'u) a nie o pytania na IRC'u.

Czyli jeszcze raz. Chodzi o spisanie jasno tych procedur.

Ale skoro się juz wypowiedziałeś to pozwole sobie skomentować aby dokładniej
naświetlić sprawę;)

Dnia sobota 29 wrzesień 2007, Adam Gołębiowski napisał:
> Dokumentacja (http://pl.docs.pld-linux.org/), dzielnie rozwijana przez
> qwiata część z tych kwesti rozwiązuje, postaram się opis uzupelnić

Czy można tą dokumentację rozwijać bezpośrednio? Samemu? Czy można dostać
uprawnienia do jej edycji? Co może się tam znaleźć a co nie powinno?
Procedura edycji?
Z samej dokumentacji dowiadujemy się bowiem tylko, że w razie nieprawidłowości
lub braków należy słać mejla na pld-doc lub autorów dokumentacji.
No chyba, że dokumentacja jest zarezerwowana dla zamkniętego grona osób i nikt
inny nie może jej tknąć?;)

> Zdaje się jest opisane w dokumentacji - w skrócie: nadsyłąć spece na
> pld-devel-pl / pld-devel-en, jak będę jakościowo w porządku to po kilku
> delikwent dostanie RW - mniej więcej tak to działa od lat wielu, sam tak
> dostalem +w jeszcze za czasów kloczka.

Zwracam honor. Faktycznie jest w dokumentacji. Nie potrafię powiedzieć czy
przegapiłem czy może jeszcze tego tam nie było jak swego czasu czytałem
dokumentację.

> Być developerem, zgłosić się do RM Ac (glen) / Th (arekm). Nie wiem jak
> Hawk się zapatruje na puszczanie zleceń do Ti.

Nie ma tego w dokumentacji.

> W Th w tej chwili dostaje się to w pakiecie standardowym.
>
> W Ac należy przekonać RM-a do tego - sprowadza się do to do zdobycia
> pewnej opinii w gronie developerów.

Nie ma tego w dokumentacji.

> Idealnie:
Nie ma tego w dokumentacji

> - stworzenie speca, wrzucenie do cvs
> - test build
Brak info jak. Obecnie !stbr lub make-request dla th. Dla AC chyba tylko
make-request (trzeba mieć uprawnienia, trzeba odesłać do info jak je zdobyć)

> - odczekanie jakiegoś czasu na ewentualne poprawki innych developerów
Co to jest jakiś czas? Ja np. nieraz posyłam tylko, po to żeby zobaczyć czy
sie po prostu zbuduje na innych arch niż sam testowałem a potem zaraz
upgrade.... robię źle?

> - ready build
Znowu trzeba odesłać do procedury zdobycia uprawnień i opisu jak wykonać taki
request.

> - odczekanie jakiegoś czasu na szersze testowanie (test-buildy są rzadko
> używane),
+/- ile? I co jeśli po tym czasie dalej nie trafiła paczka do main mimo braku
uwag? Męczyć RM'a? Olać?

> - przenisienie do ac/th-main (działa RM-a)

Info, że działanie developera kończy się na posłaniu zlecenia upgrade które to
oznacza, ze jest przekonany, iż paczka jest dobra i nadaje się do
przeniesienia do main. Posyła do upgrejd i może zająć się czymś innym bo
reszta go juz nie interesuje... tzn. powinien oczywiście jeszcze śledzić czy
nie ma uwag do paczki i czy wkońcu wyląduje w main.

> RM-ów, ale fizyczny dostęp do builderów to raczej rzadkość i musiałbyś
> to solidnie uargumentować - np. walka z jakimś specyficznym bugiem w gcc
> na egzotycznej architekturze.

Coś tam się nie buduje na alphie... i co niby teraz developer bez alpy ma
zrobić?
swego czasu miałem taki problem i dostałem dostęp do maszyny... niestety nie
miałem wtedy zbyt wiele czasu i sobie odpuściłem ale nie zmienia to faktu, że
potrzeba info co zrobić jeśli coś się nie buduje na jakimś arch a my takiego
nie mamy.

> Dokumentacja znajduje się svn:
>
>        $ svn co http://svn.pld-linux.org/svn/PLD-doc/
Czyli mogę pociągnąć i edytować? Dokumentacja jest odrazu widoczna na stronie?
Przypuszczam, że nie więc co zrobić aby została uaktualniona?

Krótko. Chodziło mi o to co kolega przede mną wspomniał, że swego czasu prosił
o dostęp i napotkał barierę w jego zdobyciu. Bariera nie polegała na braku
umiejętności ale braku procedur czy informacji jak coś zdobyć. Ja też swego
czasu poświęcałem mnóstwo czasu na dowiadywanie się co zrobić aby spec który
właśnie poprawiam wylądował w main. Informacje składałem z kilku źródeł.
Dokumentacja, google, listy, irc, dokumentacja w cvs. Z ciekawszych zagrań to
moje dopisywanie do kilu speców STBR bo myślałem, że tak trzeba;), że może
jest jakiś automat... bo takie coś jest w dokumentacji:
http://doc.pld-linux.tares.one.pl/zlecenia_builder.html

--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic