Co z tym PLD? (fwd z discuss)

Adam Gołębiowski adamg w biomerieux.pl
Sob, 29 Wrz 2007, 22:18:47 CEST

On Sat, Sep 29, 2007 at 09:50:01PM +0200, Kamil Dziedzic wrote:
> Źle zrozumiałeś moją wypowiedź. Nie chodziło o to, abyś tu i teraz udzielał
> odpowiedzi na moje luźno rzucone pytania. One miały zasugerować opisu jakich
> procedur brakuje. Ja większość tych rzeczy wiem. Tak samo jak wiem, ze żeby
> tak naprawdę się czegoś dowiedzieć to trzeba wejśc na IRC'a co wg mnie jest
> złe bo nowy, kulturalny developer zacznie logicznie od czytania dokumentacji
> i szukania opisu procedur (jak stworzyć speca, gdzie go posłać, co zrobić aby
> mieć rw do cvs'u) a nie o pytania na IRC'u.
>
> Czyli jeszcze raz. Chodzi o spisanie jasno tych procedur.

O to mi właśnie chodziło. Spisywanie procedur można równie dobrze w tym
miejscu, są dwie strony - Ty developer młody staże, który nie poznał
infrastruktury, ja - ten z nieco większym stażem, który już parę rzeczy
zdążył zepsuć.

> Ale skoro się juz wypowiedziałeś to pozwole sobie skomentować aby dokładniej
> naświetlić sprawę;)

Ano właśnie - Ty wiesz, czego nie wiesz, a chciałbyś się dowiedzieć, a
ja wiem to, czego nie wiesz ;)

> Czy można tą dokumentację rozwijać bezpośrednio? Samemu? Czy można dostać
> uprawnienia do jej edycji? Co może się tam znaleźć a co nie powinno?
> Procedura edycji?

Każdy developer ma pełne prawo (modulo parę katalogów) do svn/cvs.

> Z samej dokumentacji dowiadujemy się bowiem tylko, że w razie nieprawidłowości
> lub braków należy słać mejla na pld-doc lub autorów dokumentacji.
> No chyba, że dokumentacja jest zarezerwowana dla zamkniętego grona osób i nikt
> inny nie może jej tknąć?;)

Każdy ma prawo rozwijać dokumentację, przy czym warto się konsultować z
qwiatem, który dzielnie ja rozwija i ma pewną wizję jak owa dokumentacja
powinna wyglądać. Jakby co - dyskusje można prowadzić na liście
pld-doc w lists.pld-linux.org.

> Nie ma tego w dokumentacji.

W takim razie do uzupełnienia - sekcja "trochę więcej niż specoklepacz",
lub jakkolwiek inaczej.

> Nie ma tego w dokumentacji.

j/w

> Nie ma tego w dokumentacji

I znów - mamy materiał na nową sekcję.

> Brak info jak. Obecnie !stbr lub make-request dla th. Dla AC chyba tylko
> make-request (trzeba mieć uprawnienia, trzeba odesłać do info jak je zdobyć)

> Co to jest jakiś czas? Ja np. nieraz posyłam tylko, po to żeby zobaczyć czy
> sie po prostu zbuduje na innych arch niż sam testowałem a potem zaraz
> upgrade.... robię źle?

To zależy. Jeśli spec to pierdułka lub np. był przez Ciebie naprawdę
mocno przetestowany, to można puścić od razu. Taki test-build wtedy to
tylko dla sprawdzenia, czy buduje się na wszystkich architekturach.
Czasem jednak warto poczekać, bo chcesz jeszcze popracować - tu sygnałem
powinien być release danego pakietu: ułamkowy - "jeszcze pracuję", pełny
- "ready".

> Znowu trzeba odesłać do procedury zdobycia uprawnień i opisu jak wykonać taki
> request.

> +/- ile? I co jeśli po tym czasie dalej nie trafiła paczka do main mimo braku
> uwag? Męczyć RM'a? Olać?

Nie. Poczekać do najbliższych przenosin ac-ready -> główne drzewko /
updates. Gdy takie przenosiny mają miejsce, pojawiają sie maile na
odpowiednich listach (pld-logs-builder w lists.pld-linux.org dla Ac,
pld-logs-th w lists.pld-linux.org dla Th).

Jeśli Twoja paczka nie zostanie przeniesiona, wtedy zgłoś się do RM-a.

> Info, że działanie developera kończy się na posłaniu zlecenia upgrade które to
> oznacza, ze jest przekonany, iż paczka jest dobra i nadaje się do
> przeniesienia do main. Posyła do upgrejd i może zająć się czymś innym bo
> reszta go juz nie interesuje... tzn. powinien oczywiście jeszcze śledzić czy
> nie ma uwag do paczki i czy wkońcu wyląduje w main.

Zgadza się.

> Coś tam się nie buduje na alphie... i co niby teraz developer bez alpy ma
> zrobić?
> swego czasu miałem taki problem i dostałem dostęp do maszyny... niestety nie
> miałem wtedy zbyt wiele czasu i sobie odpuściłem ale nie zmienia to faktu, że
> potrzeba info co zrobić jeśli coś się nie buduje na jakimś arch a my takiego
> nie mamy.

O takie sytuacje włąśnie chodzi - coś się gdzieś nie buduje, a developer
chce nad tym posiedzieć. Procedura to kontakt do RM-a.

> Czyli mogę pociągnąć i edytować?

Dokładnie tak.

> Dokumentacja jest odrazu widoczna na stronie?
> Przypuszczam, że nie więc co zrobić aby została uaktualniona?

Dokumentacja jest/powinna być przebudowywana co godzinę.

> [...]
> o dostęp i napotkał barierę w jego zdobyciu. Bariera nie polegała na braku
> umiejętności ale braku procedur czy informacji jak coś zdobyć. Ja też swego
> czasu poświęcałem mnóstwo czasu na dowiadywanie się co zrobić aby spec który
> właśnie poprawiam wylądował w main. Informacje składałem z kilku źródeł.
> Dokumentacja, google, listy, irc, dokumentacja w cvs. Z ciekawszych zagrań to
> moje dopisywanie do kilu speców STBR bo myślałem, że tak trzeba;), że może
> jest jakiś automat... bo takie coś jest w dokumentacji:

Jeśli masz:
- chęć,
- czas,
- zdolności językowe

By całą tą procedurę ładnie opisać, do dzieła! Naprawdę rzadko się tu
krzyczy na kogoś, że coś robi.

   PLD Linux developer    | Everybody needs some solid rock, I know I do.