SPECS: kernel-vanilla.spec - reverted bogus fsckup (with no explanation)

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 13 Paź 2008, 03:33:43 CEST

On Mon, Oct 13, 2008 at 02:58:41 +0200, Bartosz Świątek wrote:

> Wystarczyło zapytać... no chyba, że to ujma no honorze dla Ciebie.

Widzisz, rzecz w tym, że to obowiązkiem commitującego jest opisanie
zmian. Uznałem te zmiany za błędne, gdyż DRM na pewno nie wyleciało
z kernela, a jeśli były błędy w budowaniu, to należało dać ułamkowy
release lub je poprawić. Dzięki mnie miałeś sam mniej revertowania,
porównaj zresztą:

http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/SPECS/kernel-vanilla.spec?r1=1.175&r2=1.177

> Co ma piernik do wiatraka?

Tylko tyle, że nie podajesz powodów dziwnych zmian (czekamy na gksu w
wątku obok), a dałeś powody ku temu, aby nie ufać im w ciemno.

> Tu wychodzi Twoja pamiętliwość i
> czepialstwo (a przecież w PLD się wszyscy "adorujemy i kochamy"...).

Nie przeczę, czepiam się często, ale przynajmniej dzięki temu spokojnie
śpię i nie martwię się, że obudzi mnie rano telefon, bo coś padło przy
upgradzie. Miałeś pecha, bo trafiłeś z tym na niedzielę, którą straciłem
na błędy w rc-scripts skutkujące problemami z apachem i postgresem, a to
dość istotne dla mnie serwery.

> Gdybym chciał wywalić DRM, to bym to zrobił a nie komentował - nie

Na całkowitym release takich rzeczy się nie robi, bo jeszcze ktoś gotów
na buildery puścić. I czy przypadkiem kernel nie zostawia po sobie listy
unpackaged files?

> byłem pewny i Ty możesz w to wierzyć lub nie, Twoja broszka. Następnym
> razem po prostu zapytaj, to nie boli.

Ależ zgodnie z tym, co wpisałem rewertując i powtarzam od początku -
wystarczy, abyś następnym razem podawał przyczynę takich zmian
(bo to, że coś zostało wykomentowane, to zwyczajnie widać), a
miejscem na to odpowiednim jest changelog; pozostaje w miejscu
dostępnym dla wszystkich, w przeciwieństwie do prywatnej czy nawet
grupowej korespondencji, można się do niego odwoływać w TODO czy
kolejnych zmianach w specu.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>