quo vadis jajku?

Wojciech Błaszkowski wojciech w blaszkowski.com
Pon, 8 Wrz 2008, 19:50:36 CEST

Witam,

> Dlaczego?
> Zabronisz adminowi pracować na serwerze w X i zarządzać w ten sposób? Bo
> tak lubi?

Nie zabronię, przecież napisałem że można do serwera wrzucić wypaśną kartę
grafiki.

> Uprzedzając - znam kilka przynajmniej takich sytuacji. Na przykład w
> jednej bardzo szacownej instytucji.
> Na pewnej znanej uczelni profesor miał duży serwer obliczeniowy i
> administrował nim przez X.
>
> Częstą sytuacją na uczelniach w laboratoriach jest serwer dla lab-a
> (pliki, dhcp, router, maskarada, etc, etc), na którym prowadzący ma X
> uruchomione i po prostu prowadzi zajęcia.
>
> Aha, uprzedzając - dźwięk też się tam przyda...

Absolutnie mnie to nie dziwi. Jak chce to niech tak robi, a PLD ma być na tyle
elastyczne, żeby mu to umożliwić.

> Ale po co chcecie koniecznie wywalać moduły, kurcze...
> W czym one wam szkodzą??

Przecież napisałem, że kernel _ma_ wszystkie moduły. Nvidia jest w tej chwili
osobno, więc przykład z życia wzięty.

Żeby było jasne - to samo PLD mam na serwerach (zarówno PC jak i rack) i
DZIAŁA. Dla mnie ważna jest jedna rzecz: niedopuszczenie takiej sytuacji jaka
jest w CentOS, gdzie jajo jest w wersji 2.6.18 i moje wifi banglające na
module b43 nie zadziała. Fedora z kolei nie będzie wspierać Vservera przy
jaju 2.6.25 - AFAIK trzeba zrobić downgrade do wersji z CentOS.

--
Pozdrawiam, Best regards, Mit freundlichen Grüßen,

Wojciech "Wojtosz" Błaszkowski