Status AC i TH

Rafał Cygnarowski rafilists w gmail.com
Śro, 25 Lut 2009, 19:32:15 CET

Przepraszam, że wysyłam to tutaj, ale maile wysyłane przeze mnie na -discuss
lądują na /dev/drzewo. :/

Dnia środa 25 luty 2009, Arkadiusz Miskiewicz napisał:

> Filizofia "stable" jest inna niż w innych dystrybucjach. W innych
> zatrzymują sie w wersjach i backportują poprawki, a u nas jak trzeba coś
> poprawić to się wrzuca nowszą wersję.

Model rozwoju z wersjonowaniem kolejnych wydań jest tym do czego są
przyzwyczajeni zwykli użytkownicy. W przypadku PLD to niezbyt się sprawdza.
Cykl wydań mamy dłuższy od Debiana :) Paweł nie minął się zbytnio z prawdą
pisząc, że to co w main jest stabilne, a ready/test już nie. Oficjalna
informacja na ten temat jak najbardziej powinna się pojawić z tym, że my sami
też powinniśmy zacząć o tym myśleć w taki właśnie sposób.

Być może dobrym pomysłem byłoby przyjąć, iż rozwijamy się jak linuxowy kernel:
nie ma -devel nowej serii dopóki zmiany w dystrybucji nie będą tak
innowacyjne, że nie będzie możliwe kontynuowanie prac na starej dystrybucji. W
takiej sytuacji można byłoby zastanowić się również nad robieniem snapshotów
Th (np. dwa w roku: zimowy i letni). Snapshoty mogłyby być zamrożone, a
pojawiałyby się w nich tylko pakiety w update-security.

Pozdrawiam,
--
Rafał Cygnarowski
rafilists [at] gmail [dot] com