milena.spec?

Bohdan R. Rau ethanak w polip.com
Śro, 17 Cze 2009, 06:49:29 CEST

Witam

Widzę że ktoś sie pospieszył i wrzucił do CVS (szkoda tylko że się
dowiaduję o takich rzeczach z forum kadu a nie stąd). Ale jak wrzucił to
niech się teraz opiekuje :)

Ja niestety na razie nie mam czasu się tym zajmować - jedyne co mogę to
obiecać że będę Milenkę ze speca budować, a przejmę opiekę jak
będę miał więcej czasu :(

Nie sprawdzałem czy się buduje, ale jeśli ma to zostać tak jak teraz to
parę uwag:
a) BuildRequires - może czegoś nie rozumiem ale po co speech-dispatcher?
Żeby katalog z konfiguracją znaleźć?
b) BuildRequires - to się da zbudować bez enca, ale powinno jednak być
enca-devel
c) Requires: sox-fmt-mp3, sox-fmt-amr, ImageMagick-coder-jpeg, antiword,
odt2txt
d) dodatkowy plik (binarka noarch):
http://tts.polip.com/files/pl_basewords.dat.gz

Jak widać nieco bez sensu... sox-fmt-amr to w ogóle jest? Bo ja sobie sam
budowałem.

Propozycja rozbicia na paczuszki ze względu na różne wymagania (jak to w
PLD bywa):

1) paczka podstawowa - milena
Zawartość: libmilena*.so, milena, milena_convert, *.dat, milena_say,
README*
Requires: sox

2) milena_book_common
Wspólne pliki dla milena_book_mp3 i milena_book_nokia
Zawartość: dykcjonarz, dykcjonarz_cs, milenizer,pl_basewords.dat
Requires: milena,antiword,odt2txt
Uwaga: pl_basewords.dat (binarka noarch) jest oddzielnie z różnych bardzo
ważnych przyczyn! Na razie na roboczo
http://tts.polip.com/files/pl_basewords.dat.gz - wersjonowanie pewnie
dojdzie ale na razie nie mam czasu się zajmować :(
Pytanie: jak umieścić w Requires "dowolny edytor obsługujący
ISO-8859-2"?

3) milena_book_mp3
Kreator audiobooków dla odtwarzaczy mp3
Zawartość: milena_book
Requires: milena_book_common,sox-fmt-mp3

4) milena_book_nokia
Kreator audiobooków dla Nokia Audiobook (odtwarzacza audiobooków na
Symbiana)
Zawartość: milena_nokia
Requires: milena_book_common, ImageMagick-coder-jpeg
I tu pytanie: czy mam przerabiać skrypt na użycie amrwb_encoder (wtedy do
requires dochodzi amrwb) czy zostawić jak jest (dochodzi sox-fmt-amr)?
Chyba raczej przerabiać? Wolałbym wiedzieć jak najszybciej...

5) milena_ws:
Emulator serwera mowy Orca/Emacspeak
Zawartość: milena_ws
Requires: milena,libao

6) milena_speechd
Moduł mileny do speech-dispatchera
zawartość: milena-generic.conf
Requires: speech-dispatcher

7) milena-gtk - oddzielne źródła:
http://tts.polip.com/files/milena_gtk-0.2.tar.gz
Prosty interfejs gtk do Mileny
Requires: milena, python-pygtk-gtk, python-Xlib, pewnie coś jeszcze z
pythona (jakiś dbus - do sprawdzenia)

8) milena-devel
Zawartość: milena.h, milena_mbrola.h, ew. do dorobienia milena.pc

Nie wiem jak z milena_kadu ale tu trzeba zasięgnąć języka u autora
kadu-notify-speech, jeśli przejdzie skrypt który kiedyś tam
zaproponowałem to milena_kadu nie będzie potrzebny.

Przy okazji: ostatnia wersja to 0.1.9-5

ethanak
--
http://milena.polip.com/ - Pa pa, Ivonko!