[Th-devel] xorg-xserver-1.8.0 a konfiguracja klawiatury i touchpada

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Wto, 6 Kwi 2010, 21:10:34 CEST

Dnia wtorek, 6 kwietnia 2010, Fryderyk Dziarmagowski napisał:
[...]
> developer pld nie pyta czy coś jest przewidziane, tylko bierze się za
> poprawianie tego co nie dziala ;)

To jest jasne - zakładając, że coś nie jest zrobione. Ale jeśli się nie wie,
jak coś zrobić, albo nie wiadomo, czy ktoś tego akurat nie robi, to należy
się najpierw zapytać - po co wynajdywać na nowo koło? ;-)

>  % cat /etc/xorg.conf.d/10-synaptics.conf

$ poldek --shcmd="search *xorg.conf.d*"
Wczytywanie [pndir]th...
Wczytywanie [pndir]th...
Wczytywanie [pndir]th-obsolete...
Wczytywanie [pndir]th-obsolete...
Wczytywanie [pndir]th-ready...
Wczytywanie [pndir]th-ready...
Wczytywanie [pndir]th-test...
Wczytywanie [pndir]th-test...
Przeczytano 19437 pakietów
Usunięto 3 zdublowane pakiety z listy dostępnych
Wczytywanie [rpmdbcache]/var/lib/rpm...
Przeczytano 1443 pakiety
Przeszukiwanie pakietów..........................................zrobione.
No package matches '*xorg.conf.d*'

> Co do udev, to żadna specjalna konfiguracja nie jest potrzebna
> (wyłączając dziwaczne myszki dla szcześciopalczastych)

Chodzi mi np. o zmianę kodowania znaków na polski dla klawiatury, albo
zmianę ustawień touchpada. Nie powinienem mieć problemów, żeby uzyskać to
drugie za pomocą powyższych plików, mam jednak niejasne przeczucie, że evdev
nie będzie przestrzegał wpisów, tak samo jak nie przestrzegał tych wpisanych
bezpośrednio w /etc/X11/xorg.conf.