[Th] Skanery w PLD ?

Przemyslaw Iskra sparky w pld-linux.org
Sob, 6 Mar 2010, 20:07:29 CET

On Sat, Mar 06, 2010 at 07:51:41PM +0100, Mateusz Korniak wrote:
> Każdre uruchomienie xsane wywala brak dostępu[1] ze zwykłego usera, natomiast
> z roota działa.
>
> Czegoś mi brakuje ?
> Jest grupa scanners/usb która by mogła mieć prawa do /dev/bus/usb ?
> Te prawa powinien ustawiać prawa ? udev ? hal ?
> Nie wiem czy tez powinna to być grupa scanner, bo to mini-kombajn -
> drukarka+skaner+fax.

Dla /proc/bus/usb mamy w fstab:
none /proc/bus/usb usbfs defaults,noauto,devgid=78,devmode=0664 0 0
co daje: -rw-rw-r-- 1 root usb  43  6 mar 13:38 001

W przypadku /dev/bus/usb chyba dobrze by było ustawić w PLD taki sam
default, a jak ktoś chce dokładniej rozgraniczyć uprawnienia w swoim
systemie to może sobie regułki udeva pozmieniać.

--
 ____  Sparky{PI] -- Przemyslaw _  ___  _  _  ........... LANG...Pl..Ca..Es..En
/____) ___  ___  _ _ || Iskra  |  | _ \| |  | : WWW........ppcrcd.pld-linux.org