systemd (Re: syslog-ng startowany po bindzie)

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Tue Dec 6 10:00:59 CET 2011

On Tue, Dec 06, 2011 at 02:08:06AM +0100, Tomasz Pala wrote:
> Wrzuciłem właśnie moją propozycję. Założenie jest takie - jeśli
> pozwalamy SysV na własne komunikaty (a te mamy zrobione bardzo ładnie i
> tutaj z systemd stracimy na wyglądzie), to niech już systemd sobie
> odpuści. U mnie działa to dobrze, prośba o testy.

Komunikat systemd oznacza, że systemd uruchamia skrypt LSB, jeśli skrypt
LSB nie zadziała i nie wypluje swojego komunikatu, to zostajemy z
niczym, więc komunikat z systemd powinien zostać, chociażby w jakimś
'trybie debug'.

> - system uruchomiony z init=/bin/sh nie poddaje się na standardowe
>   reboot czy shutdown (trzeba forsnąć).

To akurat ma sens, skoro nie będzie poprawnej procedury shutdownu (bo
nie ma inita), to niech admin explicit musi dać 'force'. Może sobie
przypomni o odmontowaniu czego trzeba itp.

Pozdrowienia,
        Jacek