Re: mumble.spec, złe uprawnienia do logów

Marcin Rybak marcin.rybak at gmail.com
Fri Feb 11 09:19:30 CET 2011

W dniu 11 lutego 2011 00:25 użytkownik Tomasz Pala <gotar w polanet.pl>napisał:

> logfile
>
> No tak na moje oko to dopiero niespełna 10 miesięcy temu zostało
> 'popsute' - murmur.init (--user murmur), więc nie dziwota, że starsze
> instalacje działają. W logrotate też jest create 660 root root. Do tego
> plik logu nie jest wymieniony (ghostowany) w files (sortowanego randomem
> chyba),

w takim razie - logrotate tez powinien być poprawiony

> a /etc/murmur nie wiedzieć czemu ma o-r (SBO czy tam siedzi coś
> istotnego?).

no może siedzieć dosyć istotna zmienna: serverpassword, wiec lepiej by nie
miał tego uprawnienia, stąd to:

# ls /etc/ -al |grep murmur
drwxr-x---  2 root  murmur     4096 Feb 10 10:35 murmur

# ls -al /etc/murmur/murmur.ini
-rw-r----- 1 root murmur 4845 Feb 10 10:35 /etc/murmur/murmur.ini

jest jak najbardziej poprawne

---