Wszystkiego dobrego

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Fri Jan 28 18:23:58 CET 2011

On Sat, Jan 29, 2011 at 18:09:29 +0100, Marcin Krol wrote:

> Proponowałem jakiś czas temu połączenie Titanium i Th podając konkretne
> pomysły na wspólne działanie jako oficjalne PLD. Jaka była odpowiedź
> poszczególnych deweloperów można sobie przypomnieć w archiwach list. Nie

Dość skomplikowane to było.

> widzę sensu wysuwać podobnej propozycji drugi raz bo spotka się ona z
> taką samą reakcją jak ostatnio. Pozostaje mi więc tylko szukać własnych
> rozwiązań.

Kwestia podstawowa, to czy Ti ma być forkiem - dystrybucją, czy tylko
repozytorium alternatywnych pakietów.

Bo takie dodatkowe repozytoria do wielu dystrybucji żyją i mają się
dobrze, natomiast forki ...sam wiesz, jak zazwyczaj kończą (upadają wraz
z brakiem czasu przez prowadzącego developera). Zapewne dlatego, że
ciężko przekonać kogoś do zmiany dystrybucji, a do dopisania sobie
dodatkowego źródła już łatwo (zresztą kto z nas nie ma swojego buildera
i nie trzyma choć paru zbudowanych po swojemu pakietów?).

Zatem na tym etapie musisz zdefiniować swój cel. Własna dystrybucja
prowadzi do odgałęzienia skryptów startowych, mechanizmów zależności,
systemu pakietowania (makra, a może rpm5?) i ostatecznie prowadzi do
niekompatybilności; wtedy już nie możesz sobie 'podebrać' nowego glibca,
bo zwyczajnie się nie skompiluje, ani postfiksa, bo się nie uruchomi. A
mając fork prędzej czy później 'poprawisz' rpm-build-macros czy
rc-scripts.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>