Wszystkiego dobrego

Mariusz Mazur mmazur at kernel.pl
Fri Jan 28 18:33:40 CET 2011

On Saturday 29 of January 2011, Marcin Krol wrote:

> Proponowałem jakiś czas temu połączenie Titanium i Th podając konkretne
> pomysły na wspólne działanie jako oficjalne PLD. Jaka była odpowiedź
> poszczególnych deweloperów można sobie przypomnieć w archiwach list. Nie
> widzę sensu wysuwać podobnej propozycji drugi raz bo spotka się ona z
> taką samą reakcją jak ostatnio. Pozostaje mi więc tylko szukać własnych
> rozwiązań.

Miałeś wtedy dwa wyjścia:
1. Zebrać konstruktywne kawałki tamtej dyskusji (tzn. tam, gdzie ludzie
rzeczywiście mieli konkretne powody dla których jakieś twoje rozwiązania im
nie pasowały) i uwzględnić ich sensowną część w nowszej propozycji, po czym
podrzucić ją jakiś czas później na maillistę albo lepiej i do cdg. Kto wie,
może dałoby się osiągnąć jakiś middle ground.
2. Stwierdzić, że po twojemu, albo w ogóle i pójść się bawić we własnej
piaskownicy.

Wybrałeś bramkę dwa. Nie dziwię się wybitnie, też byłem RM-em i wiem, że próby
zadowolenia wszystkich są... czasochłonne. Ale też ten wybór ma swoje
konsekwencje.

Zastanawia mnie natomiast bramka numer trzy, tzn. nie forkowanie
infrastruktury, tylko wykorzystanie obecnego zainteresowania do może
przerzucenia się na gita (ktoś mi tu sugeruje, że dla zaoszczędzenia sobie
roboty może dałoby się wrzucić wszystko na githuba), co by umożliwiało
bezproblemowe używanie branchy dla Ti i nie wymagało posiadania osobnej bazy
deweloperów. Takie rozwiązanie, nawet przy prawie pełnej separacji branchowej,
znacznie zredukowało by straty PLD wynikające z tego, iż część deweloperów
wolałąby pracować nad Ti, gdyż mergowanie ich zmian stałoby się idiotycznie
proste.

--mmazur