Wszystkiego dobrego

Marcin Krol hawk at pld-linux.org
Fri Jan 28 19:26:47 CET 2011

> Zastanawia mnie natomiast bramka numer trzy, tzn. nie forkowanie
> infrastruktury, tylko wykorzystanie obecnego zainteresowania do może
> przerzucenia się na gita (ktoś mi tu sugeruje, że dla zaoszczędzenia sobie
> roboty może dałoby się wrzucić wszystko na githuba), co by umożliwiało
> bezproblemowe używanie branchy dla Ti i nie wymagało posiadania osobnej bazy
> deweloperów. Takie rozwiązanie, nawet przy prawie pełnej separacji branchowej,
> znacznie zredukowało by straty PLD wynikające z tego, iż część deweloperów
> [...]

Pisałem w jednym z maili chwię temu, że czekam na propozycje, ale
faktycznie dobrym pomysłem będzie najpierw zebranie w jednym miejscu
założeń do Titanium i próba uzgodnienia na ile to jest realne bez
całkowitego rozłamu.

1. Titanium ma być oddzielnym zestawem pakietów tworzących jednak całość
systemu (nie wymaga NIC z oficjalnego PLD do uruchomienia i działania).

2. Oficjalne PLD nie może narzucać Titanium swoich decyzji. Głównie
chodzi o:

- sposób rozwoju i zarządzania w tym osobę/osoby RMa
- cykl wydawniczy
- zawartość pakietów (wersja, zastosowane patche, lokalizacje plików,
domyślne konfiguracje, opcje budowania)
- nadania lub odebrania komuś uprawnień do modyfikacji wybranych
pakietów - patrz następny punkt

3. Możliwość nadania uprawnień RW osobom nie będącym deweloperami PLD do
modyfikacji wybranych pakietów. Przykład obecnej sytuacji dotyczącej
KDE4 - shadzik chce nadal pakietować w zmodyfikowanej wersji na potrzeby
Titanium, ale niekoniecznie chce/będzie nadal miał dostęp do całego CVS.
Inny przykład: osoba spoza PLD chce zajmować się aktualizacjami tylko
kilku wybranych pakietów dla Titanium, ale nie jest zainteresowana
dewelopowaniem PLD i podleganiem zasadom jakie w PLD panują. Sprawa
dotyczyła by więc paczek, które z definicji trafią tylko do Titanium (no
chyba, że ktoś mergnie potem zmiany z brancha na HEAD).

I to chyba tyle.

M.