Wszystkiego dobrego

Paweł Sikora pluto at agmk.net
Fri Jan 28 19:58:12 CET 2011

On Friday, January 28, 2011 07:26:47 PM Marcin Krol wrote:

> Pisałem w jednym z maili chwię temu, że czekam na propozycje, ale
> faktycznie dobrym pomysłem będzie najpierw zebranie w jednym miejscu
> założeń do Titanium i próba uzgodnienia na ile to jest realne bez
> całkowitego rozłamu.

zerknalem na http://www.pld-linux.org/Titanium i jest tam duzo pieknej
teorii nt. tzw. stable, minimal-risk-update, itp., ale w praktyce
ciezko jest zrealizowac stable dla wszystkich uzytkownikow.

ot przyklad: na dana chwile czesc uzytkownikow dystrybucji Tx uzywa
pewnego kernela z pewna wersja vservera/xena/apacha/php/cokolwiek na serwerach,
bo w ich mniemaniu/obserwacji sa one stabilne.

w tej samej chwili druga grupa uzytkownikow (np. dowolnego gui)
bierze Tx na tapete i stwierdza, ze na powszechnie dostepnych na rynku kartach
graficznych Tx-stable == not-working i domaga sie nowszego kernela/mesy/xorg/drm
zeby ich wymarzone gui zaczelo dzialac.

i tak prostym sposobem jestesmy w dupie - kazda grupa ma swoje centrum stabilnosci.
pytaniem jest - jak zdefiniowac "stable" aby znakomita wiekszosc byla szczesliwa,
a nieszczesliwi szybko znalezli ukojenie w postaci poprawek?

bedziemy glosowac, czy kernel X jest stable przez podawania kontrprzykladow
w postaci oopsa, by dojsc do wniosku, ze X+N naprawia 80% problemow,
ale wtedy 2 uzytkownikow skromnej rodziny pld sie obrazi i pojdzie?