jajko na router z ac

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Thu Sep 15 22:17:35 CEST 2011

On Thu, Sep 15, 2011 at 21:53:33 +0200, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

> Mam pewna maszynke - routerek z ac i 2.6.16. Wykorzystywane z
> dziwniejszych rzeczy tylko imq i ipset (raczej bez opcji by z
> ktoregokolwiek z nich rezygnowac).

Współczuję - jest bardzo duża dziura w sprawnych kernelach powyżej tej
wersji, a IMQ to wiadomo...

> Maszynka niestety dogorywa, i zaszla potrzeba przeniesienia systemu na
> cos mocniejszego.
>
> Nieszczegolnie chce instalowac tam od nowa th (maszynka zdalna,
> niestawiana przezemnie, z dosyc rozbudowana konfiguracja, wiec -
> najchetniej zostawilbym ac. Niestety - nowy serwerek wymaga minimum
> okolic 2.6.29 ;)

Moja rada: kup na szrocie części na podmianę. Nie pamiętam, czy 2.6.29
już był stabilny, polecić mogę 2.6.35.

> Rozwiazanie polowiczne - zbudowalem na th 2.6.37 (takie chodzi u mnie na
[...]
> Niestety - w momencie gdy maszynka dostala troche ruchu (doslownie) -
> zwiesila sie. Na ekranie (cytujac) "pojawilo sie "[[([[" i cale czarne".
>
> W logach nic sugerujacego wieksze problemy.
>
> Ma ktos moze pomysl co mu jeszcze moze dolegac, jak problem diagnozowac?

Postawić z boku nową maszynę, przenosić po kolei usługi, IMQ bywa łatwo
zastępowalne przez IFB. Ja się z aktualizowania Ac do Th wyleczyłem już dawno temu.

> Ewentualnie - uzywa ktos obecnego 3.0.4 na routerze z ipset/imq? Jak sie
> toto sprawuje? Jak nie dojde co jest nie tak z ac, sproboje mimo
> wszystko migracji na th.

Tylko uważaj, bo sporo rzeczy w sieci się zmieniało w okolicach 2.6.[23]x.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>