th-x32 - czy chcemy sie w to bawic?

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sat Apr 7 00:57:00 CEST 2012

On Fri, Apr 06, 2012 at 23:38:03 +0200, Bartosz Świątek wrote:

> Ja używam Elgato Eye-TV. Działa od kopa. Z donglem do DVB-T/S

I ma sprawne EPG, LCN, PVR, OSD, wybór ścieżek dźwiękowych, napisów,
teletekst, informacje o strumieniu itp?

> Ależ skąd, z reguły zmieniam sobie wszystkie defaulty na swoje przyzwyczajenia.
> OS X wszystko backupuje i przy upgradzie systemu pyta czy przywrócić
> moje ustawienia z backupu. Ja się potulnie zgadzam i mam wszystko tak
> jak miałem.

Ja już kiedyś kilka osób pytałem - czy w OS X mogę oknami sterować z
klawiatury (wszystkie funkcje, tzn. maksymalizacja pion/poziom,
przenoszenie między pulpitami, przełączanie na następne jednym
klawiszem, u mnie SuperR), mieć polskie znaki z caps lockiem - obok AltGr itp?
Bo dla mnie to jest customizacja - albo właśnie HID z komórki po BT,
żeby odtwarzaczem sterować bez prądożernego (i wymagającego AP) WiFi.

> Mac nie ma BIOSa, więc nie mam problemu. Updaty firmewaru bez żadnych
> problemów przechodzą. CAD na pewno też się jakiś znajdzie na Mac'a.
> Ostatnio chyba nawet coś czytałem, że AutoCAD znowu wydaje wersję na
> Mac'a.

AutoCAD owszem, ale to taka popularna zabawka CAD, jak ma się MS Office
do składu tekstu (tzn. używają tego wszyscy, może i nawet na polskie
realia profesjonaliści, ale do wyższej półki się nawet nie zbliża).

Z mojej branży - wszystkie wygodne analizatory MPEG-TS są pod Windowsa, na
Linuksa jest dvbsnoop, który nie nadaje się do debugowania.

A i tak jeszcze na koniec - centralne repozytoria może są i fajnym
rozwiązaniem, ale się nie sprawdzają w całej masie zastosowań. Żeby
wymienić dwa - baza danych dysków do hddtempa (powiedzmy, że to
pierdoła, swoje dyski dopisuję po prostu lokalnie) oraz baza ddccontrol
do sterowania monitorem. Z tą drugą tak łatwo nie jest, bo trzeba
spędzić dobre pół godziny, aby odszukać, przypisać i zdefiniować
parametry. Wcześniej były takie same problemy z bazą PCI ID.

To są informacje, które niestety - albo producent systemu powinien
maintainować, albo zadanie to należy przerzucić na producentów sprzętu,
aby dostarczali razem ze sterownikami (i to też znana historia,
ripowanie plików ppd do drukarek).

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>