th-x32 - czy chcemy sie w to bawic?

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sat Apr 7 10:37:16 CEST 2012

On Sat, Apr 07, 2012 at 09:43:07 +0200, Bartosz Świątek wrote:

> http://www.elgato.com

No nie widzę wszystkiego...

> Z odpowiednim softem third-party da się. Standardowo nie wszystko
> działa z klawiatury, ale można próbować sobie przypisać klawisze
> jakieś. Ja nie potrzebuję, bo moje zachcianki załatwiają multitouch
> gesty w touchpadzie (coś na co w linuksie jeszcze długo poczekamy).

Na moim działają 2 i 3 palczaste od dawna, ale nie używam, bo to
nieergonomiczne.

> Nowoczesne Mac'i (tak hmm, z 2009 roku już) mają klawiatury z dwoma
> altami już, nie trzeba nic mapować i polskie znaki działają jak
> wszędzie.

Wszędzie działa źle - pisanie po polsku tak jak wszyscy to najszybsza
droga do RSI prawego nadgarstka. Od ~13 lat używam swojego układu po
kilkanaście czasem godzin dziennie i znikły mi wszystkie objawy.

Zresztą własny układ był mi także potrzebny, żeby zrobić fonetyczną
klawiaturę rosyjsko-ukraińską - to się nawet robi darmowymi narzędziami
Microsoftu dla Windowsów.

> HID z komórki? HID? Human Interface Device? Kiedyś do synchronizacji i
> słania SMSów z Motoroli używałem iSync, można było z dodatkowym softem
> dostarczanym przez Motorole na krążku robić różne cuda. Zatem zależy
> to od producenta.

Nienienie - zwyczajna klawiatura albo myszka zrobiona z komórki,
działająca z każdym programem (skoro rejestruje się jako zwykły input).
Od jakiegoś czasu LIRC też potrafi zarejestrować się jako input i z
pilota można też sterować czymkolwiek.

Albo inaczej - jesteś w stanie touchpada przestawić w tryb absolute,
robiąc prymitywny tablet, czy też 'Jobs tego nie potrzebował'?

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>