th-x32 - czy chcemy sie w to bawic?

Bartosz Świątek shadzik at gmail.com
Sat Apr 7 10:55:17 CEST 2012

W dniu 7 kwietnia 2012 10:37 użytkownik Tomasz Pala <gotar w polanet.pl> napisał:

> No nie widzę wszystkiego...

> Na moim działają 2 i 3 palczaste od dawna, ale nie używam, bo to
> nieergonomiczne.

Jest też całkiem ciekawe narzędzie w OS X, które może Ci nagrywać
Twoje czynności z GUI i wykonywać je za Ciebie. Jeśli np. musisz 500
razy kliknąć w jakiegoś butona robisz to raz i puszczasz by Automator
robił to za Ciebie - wiem że w Windowsie też się tak dało. Linux to
inna bajka. Takie rzeczy da się też oskryptować. Także jesteś w stanie
prawie wszystko zrobić. Własne skróty klawisze też da się tworzyć, ale
nie jestem pewien na ile "dowolne" czynności można do nich
przypisywać, dlatego najbezpieczniejszym wyborem jest jakiś darmowy
soft third-party który to umożliwia.

Wbrew sianemu fermentowi tu i ówdzie, soft na OS X nie musi być ani
płatny ani drogi żeby był dobry. Jest masa darmowego softu.

> Wszędzie działa źle - pisanie po polsku tak jak wszyscy to najszybsza
> droga do RSI prawego nadgarstka. Od ~13 lat używam swojego układu po
> kilkanaście czasem godzin dziennie i znikły mi wszystkie objawy.

Mnie też prawy alt do pisania polskich znaków denerwuje, dlatego używam lewego.
Ale to raczej też standard. Jest natomiast też jakiś darmowy soft do
bardziej zaawansowanego przestawiania układu.

> Zresztą własny układ był mi także potrzebny, żeby zrobić fonetyczną
> klawiaturę rosyjsko-ukraińską - to się nawet robi darmowymi narzędziami
> Microsoftu dla Windowsów.

> Nienienie - zwyczajna klawiatura albo myszka zrobiona z komórki,
> działająca z każdym programem (skoro rejestruje się jako zwykły input).

A to to tak, da się, przynajmniej z iphonem. Od lat używam bardzo
fajnego programiku "Remote Buddy" którym mogę sobie sterować całego
kompa dowolnie pilotem (IR) albo iphonem/ipodem. Do tego są też softy
na iPhone jak np. "Touchpad" które zamieniają Ci telefon w gładzik i
sterujesz sobie myszką i nie tylko, gładząc telefon (ale to już na
bazie jakiegoś VNC).

> Albo inaczej - jesteś w stanie touchpada przestawić w tryb absolute,
> robiąc prymitywny tablet, czy też 'Jobs tego nie potrzebował'?

Tego akurat szczerze mówiąc nie wiem.