Świeża instalacja = zwis

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Mon Aug 13 10:23:49 CEST 2012

On Mon, 13 Aug 2012, Jacek Osiecki wrote:

> Witam,
>
> Chciałem zainstalować ostatnio świeże PLD - standardową metodą, czyli
> chrooty z dlugosz.eu, poldek i upgrade wszystkiego, na koniec wrzucenie
> sprawdzonego kernela ew. jakiegoś najświeższego (nie lubię zabaw z
> initrd).
>
> Tym razem... porażka. 2.6.39.4 poległo na udev, stwierdzając brak devtmpfs
> (dotąd nie było to potrzebne). Czy to znaczy, że cokolwiek teraz upgradnę
> - polegnie? :(

udev 176
========
The 'devtmpfs' filesystem is required now, udev will not create or delete
device nodes anymore, it only adjusts permissions and ownership of device
nodes and maintains additional symlinks.

devtmpfs mamy od 2.6.36, więc /sbin/start_udev powinien to zamontować.

> Wziąłem najnowszy kernel z vserverem i grsec - 3.2.22. Tu z kolei inny
> objaw: na konsoli dochodzi do "Enabling swap space" - i dalej już wisi
> (nie na twardo, ctrlaltdel działa).

swap na LVM lub czymś podobnym? Jeśli tak to przegeneruj initrd z
udevem.

--
Jan Rękorajski                                 | PLD/Linux
SysAdm                                         | http://www.pld-linux.org/