mksh exec bug.

Arkadiusz Miśkiewicz arekm at maven.pl
Sun Jan 15 13:43:01 CET 2012

On Sunday 15 of January 2012, Tomasz Pala wrote:

> Nie sądzisz, że zmiana tego kalibru powinna być przynajmniej
> zapowiedziana?

Kaliber tej zmiany jest w okolicy "kosmetyki".

> Czy może mksh jest po prostu rozwijanym forkiem pdksh i
> zmianę uznać można za kosmetyczną?

Tak. Powinieneś to sprawdzić przed dyskusją.|

> zsh też jest nieustannie rozwijany. I (tfu!) bash nawet. W czym mksh
> jest lepszy?

W niczym (jeśli chodzi o features). mksh ma inne cele.

> To co, mogę tak samodzielnie przestawić /bin/sh na zsh,

Zbyt dużo się popsuje, sprawdzałem kiedyś u siebie.

> a później się
> zobaczy?

Poczytaj z czego się wywodzi mksh to będziemy dyskutować dalej.

> No to "działa i zastępuje rc-scripts w całym zakresie rc-scripts". Bo
> nawet bez wydzielenia net-scripts można sobie interfejsy podnieść 'ip'.
> Nie ma tylko - jak już pisałem, automatyki do migrowania konfiguracji.

macierze, lvma, cryptsetup i resztę cudów też łyka? wow.

> Ale nie ma ŻADNEGO
> powodu, aby rozwijać rc.sysinit, rc.shutdown, functions itp.

rc-scripts od lat są nierozwijane - dodawane są jakieś bugfixy, drobiazgi
jedynie.