[RFD] wersja rpm

Adam Osuchowski adwol at zonk.pl
Thu Oct 25 10:13:49 CEST 2012

Jacek Konieczny wrote:
>   [X] wszystko jedno, byle działał i nie blokował rozwoju reszty systemu

,,Takie rzeczy to tylko w Erze''.

> (np. zależnością od antycznego Berkeley-DB)

Antyczny nie znaczy zły. Poza tym, zawsze można zlinkować rpma statycznie
z db4.7 na jego własny wyłączny użytek, a w systemie mieć 5.x.

> Najchętniej wziął bym takiego, do którego nie trzeba by ładować więcej
> niż kilka łat na nasze potrzeby.

Nie ma takiego. Każdy wymaga sporych zmian.

> Rozumiem, że z rpm5 jest teraz kilka problemów, ale skoro już go mamy,
> to chyba najprościej będzie po prostu rozwiązać te problemy i już.
> Pewnie będzie to prostsze niż portowanie 4.5 do aktualnego bdb albo
> dodawanie repackage (ja osobiście mogę bez tego żyć) do RedHatowego rpm4.

No to skoro to takie proste to weź i to zrób. Jak dało się zauważyć, to
nawet nie jest tak wielki problem techniczny tylko personalny. A jak
się okaże, że którejś z łatek nie da się przepchnąć u developera to
trzeba ją będzie zrobić jako PLD-specific i lista lokalnych łat dalej
rośnie.

> baggins zrobił niezłą robotę doprowadzając zestaw
> rpm5+poldek+aktualne_db do jako-takiego działania. Jak ktoś zrobi to
> samo dla starego rpm4.5 lub nowszego rpm4, to można myśleć o przesiadce,

Dla rpm4.5 było to już zrobione. Działało i to porządnie.

> ale 'weźcie i zróbcie', albo 'PLD nie potrzebuje żadnych zmian' mówię
> nie.

Sam kawałek wyżej napisałeś to samo, więc bądź spójny w opiniach.

> Co do moich doświadczeń z rpm5, to mnie się nic nie posypało, ale
> zauważyłem że istotnie bywa wooolny w porównaniu ze starym.

Rozumiem, że u Ciebie działa weryfikacja pakietów i rpm się nie zapętla?
Ciekawe. Może w takim razie zdradzisz, jak to zrobiłeś?

Ja, mimo, że nie mam tu nic do gadania, jestem za daniem drugiej szansy
rpmowi 5, ale trzeba mu dokładnie ,,patrzeć na ręce'' i nie przeć tak ostro
do przodu z wersjami. A decyzję (jakąkolwiek) trzeba podjąć jak najszybciej
bo to nie jest jakiś popierdółkowaty niszowy pakiecik tylko kluczowe
oprogramowanie.

BTW, może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie, dlaczego został wybrany rpm
5.4, który jest wersja rozwojową, zamiast produkcyjnej 5.3.6?