git status/push w packages

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sat Mar 2 05:22:36 CET 2013

On Fri, Mar 01, 2013 at 18:14:10 +0100, Paweł Sikora wrote:

> generalnie z poziomu repozytorium (w naszym przypadku pakietu)
> mozna to sprawdzic dosc prosto:
>
> git remote show origin
> * remote origin
> (...)
>   Local branch configured for 'git pull':
>     master merges with remote master
>   Local ref configured for 'git push':
>     master pushes to master (fast-forwardable)
>                            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ jesli masz lokalne commity,
>                                         to bedzie tu cos roznego od '(up tu date)'
>
> byc moze da sie to jakos ladniej rozwiazac, ale nigdy nie mialem takiej potrzeby.

Z poziomu repo to git status pokazuje wprost, ile jestem commitów 'do
przodu'. Problem w tym, że trzeba łazić po każdym z osobna (a nie mam
tak jak w CVS możliwości ściągnięcia 'nadrzędnego' katalogu) i czytać
dość niewyraźne wyjście (znaczy dużo linijek i gdzieś tam pośrodku).
To utrudnienie nie występuje w 'normalnych' projektach, ale z setkami pakietów...
No i status nie wymaga gadania z remote (jak będę miał nieaktualne, to dopiero
z push się dowiem, że muszę zrobić rebase/merge).

Najkrótsze wyjście generuje checkout, ale zbyt łatwo coś sobie napsuć
(nie ma żadnego --dry-run).

Co ciekawe, nie wiem po co, ale git push w sytuacji, gdy nie mamy
lokalnych zmian do wypchania, też gada z remote...

> konsolowo, np: git log -p origin/master..master, ewentualnie przez klikanie w 'gitk'

O właśnie, o origin/master.. nie pomyślałem, thnx.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>