dokumentacja LVM

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Pią, 2 Gru 2005, 00:07:35 CET

Dnia 01-12-2005, czw o godzinie 23:51 +0100, Adam Gołębiowski
napisał(a):

> Jasne, to howto to kawałek roboty i szkoda to marnować, ale nie możemy
> tego dołączyć w tej postaci - należy m.in. wyciąć kawałek o metodzie
> instalacji PLD via chroot, zostawić tylko fragmenty istotne dla tematyki
> działu.
>
> 'Pierwsze primo' i wszelkie inne (jeżeli są, przeglądałem dokument tylko
> pobieżnie) dziwolągi językowe też muszą wylecieć.

dodatkowo dodać jeszcze:

# zmiana rozmiaru wolumenu logicznego
lvresize -L +70G /dev/
# zmiana rozmiaru filesystemu w tym wolumenie
umount /mnt
# wymagane dla np ext3 dla xfs nie trzeba odmontowywac i generalnie xfs
jest zalecany jako fs dla LVM,
resize2fs /dev/vg0/home
#rozszerzenie fs

# podmontowanie nowego wolumenu w /home
mount /dev/vg0/home /home

niektóre fs moga byc tylko rozszezane w góre lub tylko zmniejszane, lub
do wykonania niektórych operacji moze byc wymagane ich odmontowanie
dobrze by było to tez ująć

--
Michał Panasiewicz
jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl