queue/raid.sec

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Pon, 13 Cze 2005, 20:18:24 CEST

Dnia 13-06-2005, pon o godzinie 15:08 +0200, Michał Panasiewicz
napisał(a):

> jak najbardziej gotowe (jedyne co bym prosił jeszcze to wyjasnienie jaki
> sens ma robienie raid na całym dysku skoro nie mozna na nim robic
> partycji (wątek na devel "metadevices i partycje")

Zastrzegam że nie mam żadnego doświadczenia z RAID-em ani nie czytałem
podanego wątku więc może plotę bzdury. Myślę sobie że ma to głębszy
sens: elastyczność.

Wyobraźmy sobie serwer baz danych: 4 dyski  - na pierwszym kilka
partycji systemowych (np. "/", "/boot", "/home") a trzy pozostałe są
połączone w macierz RAID 5 i są widziane jako "/var".

W takim wypadku Binarki, biblioteki i konfigi na dobrą sprawę nie
potrzebują RAID-a. RAID niewiele przyśpieszy działanie maszyny bo takie
pliki są wczytywane są wczytywane tylko raz - w trakcie uruchomienia
systemu, na ich bezpieczeństwo nie jest kluczowym zagadnieniem, do tego
wystarczy backup. A co do "/var", no to chyba nie wymaga komentarza...

--
Paweł Kwiatkowski
e-mail/jid: qwiat {at} pld-linux {dot} org