queue/raid.sec

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Wto, 14 Cze 2005, 01:49:49 CEST

Dnia 13-06-2005, pon o godzinie 20:18 +0200, Paweł Kwiatkowski
napisał(a):

> Zastrzegam że nie mam żadnego doświadczenia z RAID-em ani nie czytałem
> podanego wątku więc może plotę bzdury. Myślę sobie że ma to głębszy
> sens: elastyczność.
>
> Wyobraźmy sobie serwer baz danych: 4 dyski  - na pierwszym kilka
> partycji systemowych (np. "/", "/boot", "/home") a trzy pozostałe są
> połączone w macierz RAID 5 i są widziane jako "/var".
>
> W takim wypadku Binarki, biblioteki i konfigi na dobrą sprawę nie
> potrzebują RAID-a. RAID niewiele przyśpieszy działanie maszyny bo takie
> pliki są wczytywane są wczytywane tylko raz - w trakcie uruchomienia
> [...]

hmmm akurat nie o to chodzi do tego raid na partycjach tez wystarczy
co do tego co wazne co nie wazne to RAID generalnie słuzy do zapewnienia
bezawaryjnej  i bez przestojów pracy serwera i bezpieczenstwa danych
wiec raczej wszystkie istotne z tego punktu informacje powinny znajdowac
sie na RAID.

ale fakt ze mozna to tak rozumiec ze jedna partycja to te połaczone
dyski

--
Michał Panasiewicz
jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl