PLD-doc/book/pl_book__x/pl_x__okienka.sec

Nie, 27 Mar 2005, 23:41:06 CEST

Osóbka znana jako Paweł Kwiatkowski, wystukała:
> Opis będzie tak rozległy, że trzeba będzie go rozbić na osobne
> pliki(sekcje). Plan podziału jaki zrodził się w mojej głowie:
>
> 1. X-Window - podstawowa konfiguracja (do pełnego uruchomienia)

U mnie zwykle sprowadz się do:
1. zainstalowanie X11-driver-nvidia
2. W celu wygenerowania nowego xorg.conf:
# X - configure
3. Test konfiga (zasugerowany zresztą w poprzednim poleceniu...)
# X -config ./xorg.conf.new
4. Przegranie nowego xorg.conf do /etc/X11/
dodanie wpisu "DefaultDepth 24" w sekcji "Screen"
5. W tej samej sekcji dopisanie odpowiednich "Modes":
SubSection "Display"
        Viewport   0 0
        Depth     24
        Modes   "1024x768" "800x600"

I to wsio jeśli chodzi o podstawową konfigurację...

> 2. X-Window - zaawansowana konfiguracja: akceleracja 3d i takie tam

"Takie tam" czyli TV-Out dla Nvidia kiedyś podawałem:
http://adas.artikon.one.pl/PLD/X.txt
(tak, wiem to jeszcze dla XFree było pisane... :(

> 3. GDM/KDM

jak powyższe zadziała to styka /etc/rc.d/init.d/kdm start i powinno być
OK ;)

> 4. Zdalne sesje X-ów (X -query, VNC i takie tam)

W starym FAQ był fajny opis jak odpalać zdalne aplikacje na lokalnym
serwerze X. I ładnie działało.

pozdrawiam