Zauważone błędy.

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Pią, 14 Kwi 2006, 01:51:47 CEST

Dnia 13-04-2006, czw o godzinie 23:42 +0200, Marcin Przysowa napisał(a):

> To mój pierwszy post na tej liście więc proszę o wyrozumiałość.
> Znalazłem takie byki i niżej pod nimi proponuje pewne zmiany. Resztę
> pozostawiam wam.

Witam, widzę że zakasałeś rękawy na samym początku :)

> http://pl.docs.pld-linux.org/wstep_historia.html
> kontynować > kontynuować
[...]
Dzięki za znalezione błędy językowe i literówki

> http://pl.docs.pld-linux.org/podstawy_pomiar_czasu.html
> dla komendy 'clock' można by trochę poprawić czytelność prezentowanego wyniku komendy
>
> http://pl.docs.pld-linux.org/podstawy_ilosc_miejsca.html
> można by zaproponować przykład dla komendy 'du --max-depth=1 -h' i poprawić ostatni przykład na 'du -hs /bin' z 'du -h /bin'
>

> http://pl.docs.pld-linux.org/podstawy_procesy_i_pamiec.html
> jest stwierdzenie że 'killall' można wysłać sygnał KILL zamiast TERM'a ale nie ma nic na ten temat.

Opis podstaw jest traktowany mocno po macoszemu, w dokumentacji jest
tyle do zrobienia, że takimi drobiazgami nikt się nie przejmuje.

> http://pl.docs.pld-linux.org/pakiety_cechy.html
> niezalecana > nie zalecana
> można by dopisać ze 'diff' pochodzi z pakietu 'diffutils'

ok

> http://pl.docs.pld-linux.org/poldek.html
> 'poldek> upgrade' nie wyświetla listy tylko jest aliasem do 'install -F' zgodnie z 'upgrade -?' więc jak wyświetlić samą liste nowych pakietów do zainstalowania - ja nie wiem.
> Dalej jest że 'upgrade' służy do aktualizacji pakietów… zgadzam się.

w tym miejscu jest tłumaczony mechanizm dopełniania nazw pakietów i
poleceń w trybie interaktywnym. Faktycznie można to jakoś bardziej
podkreślić.

> http://pl.docs.pld-linux.org/rpm.html
> instalcji > instalacji
> rpm -qf /usr/bin/diff pokazuje z jakiego rpm'a jest pakiet….w sumie jest poddział UWAGI ale sądzę że to by się mogło przydać.

Program rpm ma dużo więcej ciekawych opcji i rozbudowanie jego opisu
uważam za wskazane.

> INNE uwagi:
>
> * Te dwa wpisy mi nie działają... zła składnia a w man groupmod nie ma
> takich parametrów. Można by zaproponować inne rozwiązanie np. gpasswd.
> groupmod -A user disk - dodanie do grupy
> groupmod -R user disk - usuniecie z grupy

Najprawdopodobniej używasz pakietu shadow, a podane polecenia dotyczą
pakietu pwdutils. Zostało to wyjaśnione tutaj:
http://pl.docs.pld-linux.org/administracja_konta.html

> * Nie znalazłem na www.pl.docs.pld-linux.org informacji jak poldkiem
> upgradować całe dystro doaktualnego currenta. Nie działa mi
> 'ipoldek upgrade *' i odobne rozwiązania... może jest to rozwiązane a
> ja nie wiem...

Nie jestem pewien, ale w przypadku "ipoldek upgrade *" to czy
przypadkiem gwiazdka nie jest rozwiązywana przez twoją powłokę
systemową?
Te polecenia działają np.:
$poldek --upgrade-dist
lub
poldek> upgrade *
Nie są głośno opisane, gdyż nie są zalecane, admin powinien dokładnie
kontrolować co się aktualizuje, bo potem nawet nie wiadomo co
naprawiać ;)

Dzięki za kawał dobrej roboty, jeśli będziesz ciągle miał ochotę
debugować dokumentację to możesz spokojnie odpuścić sobie opis X-Window
i niektórych usług: Apache, ProFTPd. Te opisy są tak beznadziejne i
przestarzałe, że nadają się właściwie do przepisania na nowo.

Co więcej, to co widać na stronie WWW nie odpowiada rzeczywistej treści
dokumentacji. Z powodów technicznych, od jakiegoś czasu dokumentacja się
nie przebudowuje automatycznie. Przez to zawartość strony WWW jest
nieaktualna.

Aby zobaczyć to co jest naprawdę musisz zbudować sobie dokumentację wg.
opisu z http://pl.docs.pld-linux.org/devel_howto.html

--
Paweł Kwiatkowski
e-mail/JID: qwiat |AT| pld-linux |DOT| org