Opis instalacji chroot

Marek Ciesielski ciesiel w pld-linux.org
Sob, 15 Kwi 2006, 00:34:51 CEST

On Fri, 14 Apr 2006 21:28:47 +0200, you wrote:

>Instalacja z chroot-a nie jest przeznaczona dla początkujących, uważam,
>że lepszy jest krótki i zawsze aktualny przepis. Musimy zadecydować dla
>jakiej grupy użytkowników ma być użyteczny.

Hm... zaawansowani pewnie nawet nie zaglądają na doc www :)
Problem w tym, że jedyną sensowną metodą (w tej chwili) instalacji
jest tylko chroot - więc nakierowanie się tylko na zaawansowanych
userów jest błędem. Moim zdaniem - akurat opis instalacji powinien być
bardziej użyteczny dla wszystkich - nawet kosztem rozwiązłości - bo
może i linki do innych dokumentów wyglądają ładnie (jako redakcyjny
features) ale są po prostu mało praktyczne podczas instalacji, kiedy
mamy tych kilka kartek specjalnie wydrukowanych z tego rozdziału i nic
więcej.

>Wadą starego opisu było to, że dla zaawansowanego użytkownika był zbyt
>długi i pomieszany, a za mało szczegółowy dla początkującego. W efekcie
>mało kto mógł sensownie z niego skorzystać.

Niestety - nikt nie wymyślił nic lepszego jak opis "step-by-step" -
nawet jeżeli kogoś drażniły pewne rzeczy, to lepiej jak jest za dużo,
niż jak coś jest pominięte - będę się powtarzał - ale proces
instalacji jest specyficzną sprawą - bo najczęściej wtedy jesteśmy
odcięci od innych źródeł typu irc albo google (przynajmniej dopóki nie
uruchomimy sieci) :)

>Przykładowy fstab przychodzi z pakietem, geninitrd działa ostatnio
>nadzwyczaj dobrze nawet z SATA. Po co komu zrzut z fdiska lub cfdiska?
>kto go włączy będzie widział to co ma u siebie. Jak ktoś nie umie
>obsługiwać cfdiska to na pewno nie słyszał o PLD ;)

Może i działa geninitrd tak jak mówisz - ale mnie nie chciał po
restarcie znaleźć dysków w sda (sata2) i kernel panikował :]

>Fakt, opis sieci jest dosyć skromny, jednak dodanie dłuższego opisu nie
>usatysfakcjonuje każdego. Opis ethernetu nie pomoże posiadaczom Neo czy
>WiFi, oni i tak musieli drukować dodatkowe rozdziały.

Dodatkowe rozdziały też mogą być (nie chce ich usuwać) - ale w
przypadku takim jak piszesz nie bałbym się wkleić przykłady
konfiguracji wszystkich możliwych sieci (oczywiście tych najbardziej
prawdopodobnych (jak wifi, neo czy innych ethernetów)

>Racja, tyle że nieco bardziej ogólnie - o SCSI w ogóle. ZTCP to chodziło
>o załadowanie 3 modułów na krzyż, jeśli udev ich sam nie wykrył. Niby
>drobiazg ale wszystko warto dodać takie info.

Ja olałem udeva - bo gdzieś przeczytałem (u nas?) że z grubem może
mieć problemy :)))) - zresztą coś jest także nie tak z opisem
dodatkowej partycji dla windows - ale już nie pamiętam co tam
zrobiłem, żeby to działało :>

pozdrawiam,
--
				Marek Ciesielski

  |\/ | |     marekc(at)klub.chip.pl; PLD Team