[pld-installer] rpmlib i pamięć

Śro, 19 Kwi 2000, 06:00:25 CEST

On Tue, 18 Apr 2000, Paweł Gajda wrote:

> wtorek 18/04/2000 15:54:33, Artur Frysiak:

> Fakt, ale takich konfliktów jest kilka(naście) (?), a niezgodności
> między pakietami w stable/ dużo więcej. Przy --nodeps pozostaną
> niezauważone.
>
> Przy okazji chcę się upewnić:
> Czy konflikty są dopuszczalne jedynie na poziomie Provides?
> Innymi słowy czy można założyć, że takie same pliki w 2 różnych
> pakietach to błąd?

Nie .. nie jest to błąd i tak być powinno.

> Chodziło mi o komplet tworzący dystrybucję. Katalg stable/
> nadaje się do testów czy ręcznej instalacji, ale takim kompletem,
> który można np. sobie nagrać na płytkę, nie jest.

Chyba mam pewien pomysł na rozwiązanie powyższego. Otóz możnaby w drzewku
instalacyjnym zrobić dwa katalogi. Pierwszy główny w którym będą pakiety
tak dobrane, że nie bedzie żadnych konfliktów i np. MTA jaki tam wyląduje
to będzie ten jakiego my będziremy rekomendować i drugi katalog z
wszelkimi funkcjonalnymi zaminnikami. To by chyba newet uprosciło
przypadek instalacji full.

Wogóle instalator mógłby przewidwać zaglądanie w rózne dodatkowe katalogi
i/lub także po wymianie np. CD co powinno np. umożliwić instalację jakiś
wiekszych zestawów pakietów dodatków np. z modułami perlowymi, pakietami
rozszerzeń do xemacsa, grami, dodatkowymi aplikacjami GNOME czy KDE lub
katalog z pakietami static (te które nie są bezpośrednio potrzebne przy
budowaniu innych pakietów, a które są trzymane obecnie jako nośnik
debug info) czy czy tam jeszcze wymyślimy.

O ile wesja rozdzielenia drzewa pakietów zostamie łyknięta to w
najbliższym czasi możnaby zacząć szykować już drzewka z katalogami na ftp.

Przyszykowanie podstawowego zestawu pkietów powinno także ułatwić ich
testowanie.

kloczek