[pld-installer] moja walka z instalatorem....

Paweł A. Gajda mis w k2.net.pl
Pią, 14 Lip 2000, 17:48:52 CEST

piątek 14/07/2000 13:25:25, Michal Kosek:

> Czasu nie mam strasznie duzo, ale czemu nie... Wiec co mi sie wydaje:
> instalator powinien chyba byc skryptem (probowalem dotrzec do zrodel
> prowizorki, bo dlugich poszukiwaniach w drzewie CVS znalazlem, ale nie
> dala sie skompilowac - podawal zla ilosc parametrow do jakiegos makra, nie
> mialem czasu sie wglebiac). Skrypt mozna by latwiej debugowac, a poza tym
> ostateczny uzytkownik moglby wiedziec, co sie robi (bo naprawde ciezko sie
> zorientowac co robi ta cholerna prowizorka....).

Coż, doskonałe to nie jest (właśnie to poprawiam). Wtedy nie kompilowało Ci
się, ponieważ w 3.0.4 zmienił się rpmlib. Teraz nie powinno być problemów.

> Ten ostateczny sposob instalacji (ktory mi sie wreszcie udal) wygladal
> tak: zamontowalem sobie dysk, na ktorym chcialem zainstalowac PLD,
> roztarowalem plik z rpmem i struktura katalogow, podmontowalem cdrom no a
> potem tylko chroot i rpm -i. Ten tgz z potrzebnymi rzeczami wrzucilem na
> ftp.v-lo.krakow.pl/pldtest/ROOT.tgz
> Sa tam jeszcze cp, rm i ln, bo zeby zainstalowac fileutils jest potrzebne
> info, a info korzysta z tych polecen, ktore sa w fileutils:]

Masz zdaje się stary pakiet info - obecnie fileutils nie są mu potrzebne.

> A no i szczerze mowiac, wydaje mi sie, ze nie jest sensowne wsadzanie ten
> glownej struktury katalogow do jakiegokolwiek pakietu (typu FHS), bo o ile
> np. rpm, glibc i inne takie sie upgraduje, to chyba nikt nie bedzie
> upgradowal struktury katalogow, tak samo odinstalowanie tego pakietu jest
> kompletnie bez sensu... Dlatego ten podstawowy szkielet wrzucilem na chama
> do tgz-a.

Aktualizacje mają jak najbardziej sens, FHS się czasem zmienia. Poza tym
łatwiej to trzymać w pakiecie.

> Co wy na to?
> Czekam na jakies komentarze...
> Jesli jestescie za tym, zeby cos zrobic, to zorganizujmy sie jakos...

Skrypt to instalacji PLD spod istniejącego Linuxa nie jest głupim pomysłem.
Załóż sobie cvsowe konto i do dzieła :-)

Paweł