[pld-installer] moja walka z instalatorem....

Michal Kosek michau w august.V-LO.krakow.pl
Pią, 14 Lip 2000, 18:23:20 CEST

On Fri, 14 Jul 2000, Paweł A. Gajda wrote:

> Aktualizacje mają jak najbardziej sens, FHS się czasem zmienia. Poza tym
> łatwiej to trzymać w pakiecie.

To mi sie troche dziwne wydaje... Przeciez jesli sie zmieni struktura
katalogow, to i tak trzeba bedzie de facto instalowac system od nowa... A
jesli jakis program bedzie wymagal utworzenia jakiegos nowego katalogu, to
przeciez nikt nie bedzie przebudowywal FHS.rpm tylko wykona jednego
mkdira...
A poza tym nieco nielogiczne mi sie wydaje, ze wszystkie systemy bazujace
na pakietach (rpmach, debach czy czym tam jeszcze) maja zalozenie, ze
kazdy plik w filesystemie powinien nalezec do jakiegos pakietu. No jaki
sens jest posiadania rpma z /etc/passwd. Tego to juz na pewno nigdy sie
nie upgraduje! To samo ze np. skryptami startowymi w katalogu /root.
Dlatego trzymanie takich rzeczy w rpmach wydaje mi sie nielogicznym
pomyslem - lepiej byloby wsadzac to na poczatku za jednym zamachem z
jakiegos na przyklad tgz-a.

> Skrypt to instalacji PLD spod istniejącego Linuxa nie jest głupim pomysłem.
No nie do konca mialem to na mysli. O ile spod istniejacego Linuxa
zainstalowac system sie da, to instalacja na czystej maszynie jest w tej
chwili niemal niewykonalna (jak pisalem...). Mysle, ze daloby sie wsadzic
na ten ramdysk instalacyjny podstawowe rzeczy tak, zeby taki skrypt mogl
chodzic. (Jak ktos nie wierzy ile moze sie zmiescic na ramdysku, niech
sobie obejrzy mulinuxa - to zaiste cudo;))

> Załóż sobie cvsowe konto i do dzieła :-)
Taa, najpierw musze sobie poczytac conieco o CVSie..:->

Pozdrawiam,
--
michau@
You should pay homage to our homepage (http://www.v-lo.krakow.pl/klasa4e/).