[pld-installer] moja walka z instalatorem....

Paweł A. Gajda mis w k2.net.pl
Nie, 16 Lip 2000, 13:11:40 CEST

piątek 14/07/2000 18:23:20, Michal Kosek:

> To mi sie troche dziwne wydaje... Przeciez jesli sie zmieni struktura
> katalogow, to i tak trzeba bedzie de facto instalowac system od nowa... A

Nie trzeba będzie, wystarczy zrobić dobrze pakiety.

> jesli jakis program bedzie wymagal utworzenia jakiegos nowego katalogu, to
> przeciez nikt nie bedzie przebudowywal FHS.rpm tylko wykona jednego
> mkdira...

Ostatnio zmienił się /var/state na /var/lib. Wygodniej jest
tego mkdira i kilka mv opakować w pakiet. Przetestowany na
tyle, że można w ciemno robić rpm -U.

> A poza tym nieco nielogiczne mi sie wydaje, ze wszystkie systemy bazujace
> na pakietach (rpmach, debach czy czym tam jeszcze) maja zalozenie, ze
> kazdy plik w filesystemie powinien nalezec do jakiegos pakietu. No jaki
> sens jest posiadania rpma z /etc/passwd. Tego to juz na pewno nigdy sie
> nie upgraduje! To samo ze np. skryptami startowymi w katalogu /root.

Jest zwyczajnie wygodnie trzymać to w formie pakietu, jak całą resztę.

> No nie do konca mialem to na mysli. O ile spod istniejacego Linuxa
> zainstalowac system sie da, to instalacja na czystej maszynie jest w tej
> chwili niemal niewykonalna (jak pisalem...). Mysle, ze daloby sie wsadzic
> na ten ramdysk instalacyjny podstawowe rzeczy tak, zeby taki skrypt mogl
> chodzic. (Jak ktos nie wierzy ile moze sie zmiescic na ramdysku, niech
> sobie obejrzy mulinuxa - to zaiste cudo;))

A nie pisujesz w C? Jest naprawdę sporo różnych rzeczy do zrobienia
w tym co jest. Zerknij na moduł installer/ w repoz.

Paweł