[pld-installer] moja walka z instalatorem....

Michal Kosek michau w august.V-LO.krakow.pl
Czw, 20 Lip 2000, 12:04:28 CEST

> Akurat w tym przypadku nikt tego chyba nie zrobił.
??? czego nie zrobil ???

> Prościej jest to umieścić, jak całą resztę, w pakiecie. RPM ma
> określony format opisu pakietu, dla tgzta trzebaby taki, choćby
> najprostszy format ustalić. Jeżeli tego nie widzisz, nic nie
Pakiety sa po to, zeby je instalowac, odinstalowywac i updatowac. Jesli
takie operacje na jakims pliku nie maja sensu, to nie powinien nalezec do
zadnego pakietu. A formatu opisu ustalac nie trzeba, bo jaki jest ci
potrzebny opis do plikow typu /etc/passwd czy /root/.profile? To sa pliki,
ktore instalator wsadza, zeby nie trzeba bylo ich pisac od zera, ale kazdy
je i tak modyfikuje.
> poradzę ;-) Poza tym rpm to przecież cpio.gz ze paroma kB śmieci
> na początku.
[blahblah...]
> W czym przeszkadza, (poza dgccowymi względami) trzymanie /etc/passwd w pakiecie?
Mi przeszkadza to, ze wspomniane pliki sa w bazie danych zainstalowanych
rpmow.

> W skryptach shella napisanie instalatora (powiedzmy a'la RH5.x), który będzie
> m.in wykrywał urządzenia ide, scsi, partycje, skanował PCI, ułatwiał ładowanie
> modułów, etc, będzie tak samo uciążliwe jak pisanie tego w C. Dyskietki nie
Zaraz, przeciez chyba nie chcesz sie odwolywac na chama do urzadzen. Od
tego jest kernel, ktory ci daje sliczny interfejs w postaci /proca na
przyklad. Zreszta jesli chodzi o instalowanie modulow i zakladanie
partycji to w zasadzie to co jest powinno wystarczyc (no oprocz paru bugow
- np. na ramdysku brakuje miejsca przy instalacji modulow scsi, wiec
trzeba recznie podmontowywac drugi ramdysk na katalog /mod). Daje toto
duza kontrole nad tym co sie robi. A skutecznie odstraszy luserow, ktorzy
by chcieli klepac Enter... I dobrze..;-))
> są gumy (mulinux, etc odpadają -- nie mają glibca). Chyba, że myślisz
> o czyś podobnym do inst. Slaka.
Zaraz w czym problem? Przeciez skrypt odpalasz na ramdysku (na ktorym beda
podstawowe programy, zeby skrypt chodzil). Skrypt ci sprawdza zaleznosci,
tworzy liste rpmow... A potem jak masz juz gotowa liste rpmow, wystarczy
ci statyczny rpm w chrootowanym srodowisku i fruu... Skrypt wsadze, jak
wreszcie uda mi sie zalogowac do cvsa...

--
michau@
You should pay homage to our homepage (http://www.v-lo.krakow.pl/klasa4e/).