Opiniowanie pakietow -- baza danych i nie tylko

Lukas Dobrek dobrek w itp.uni-hannover.de
Pią, 26 Sty 2001, 15:55:20 CET

On Fri, Jan 26, 2001 at 12:00:47PM +0100, Michal Moskal wrote:

> Znaczy jest taka sprawa: IMHO sql to overkill. Zanim o nim mówiłeś
> ja już miałem napisany kawałek bazy. W db3 + own directory...
> może powinienem się pouczyć sqla... jeśli będą silne protesty to spróbuje.
> w poniedziałek postne co napisałem, o protesty proszę dopiero wtedy :)
Ja wiedzialem ze z nim tak bedzie:)) Ale naprawdze sql jest chyba najlepszym
rozwiazaniem. Ja nie wspominalem i nim na poczatku bo wydawalo mi sie ze jest
to dosyc oczywiste. Moim zdnaiem powinnismy urzywac SQL bo to jest wlasciwe
narzedzie do trymania duzej bazy danych. A to bedzie dosyc duza baza danych. I
w zasadzie wszystko jest w nim zrobione i nie trzeba wszystkiego pisac samemu.
Teraz interfeisik do tego mozna napisac wiecej niz banalnie prosto w perlu. Ale
i w C to nie powinno byc zbytnio skopmlikowane. Baze ktora bym proponowal to
postgres bo chyba lepiej sie rozwija niz mysql. Pozatym SQL daje nam wieksza
elastycznosc.  Jak okaze sie ze urzytkownicy potrzebuja jeszcze jakiegos
sposobu uporzadkowania informacji ktorego mysmy nie wzieli pod uwage to bedzie
to kwestja napisanie dodatkowego SELECTA. I samo sie wlasciwie zrobi.
Prawdo jest ze moje lenistwo podpowiada mi zeby zrobic to w perlu ale
Honnor wrecz przeciwnie.:))
Pozdrawiam
Lukasz
--