system opiniowania pakietów

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Sob, 13 Sty 2001, 15:14:07 CET

On Sat, Jan 13, 2001 at 03:06:28PM +0100, Lukas Dobrek wrote:
> On Sat, Jan 13, 2001 at 02:38:48PM +0100, Michal Moskal wrote:
> To Fakt ze to moze byc dziabko trudniejsze do parsowania. Ale parsowac to
> bedzie serwer wiec mozna go polaczec z dowonie wykracona biblioteka.  Samo DTP
> nie bedzie bardzo trudne.

Masz racje. Jeśli to server to możemy mieszać z biblioteką.
Ja osobiście wole prostote, ale to kwestia gustu.

> Jeszcze nie jestem pewien jak to najlepiej zrobic ale wydaje sie ze jedna
> metoda informowania o stanie systemu tzn co jest w nim zainstalowanie moglo by
> byc wygenerowani malutkiego tocfile zawierajacego strasznie poobcinane naglowki
> rpm. I to mozna zrobic w 5 minut modyfikujac gentoconf czy jak toto sie nazywa.
> Bo slac plain tekstem liste wszystkich pakietow mi sie srednio podoba.

Ale ten tocfile nie bedzie duzo mniejszy, jesl w ogóle. Trzeba by jakoś
o zmianach tylko mówić. Tzn. jeśli od poprzedniego raportu coś się zmieniało
to wysyłamy tocfile inaczej nie, albo najlepiej rsync/xdelta -like.

> Dwa moim zdaniem wszystkie raporty powinny byc podpisane. To oczywiscie ma te
> wade ze wucha trza by zlinkowac z gnupg. Ale mozna go robic w dwuch wersjach
> wkoncu od czego jest autoconf. wersja na bootkietke byla by obcieta natomiast
> wersja w normalny pakiecie byla by wraz z obsluga raportowania a tym samym
> gnupg. Pakiety powinny byc podpisane bo ja naprzyklad chcialbym wiedziec czy o
> tym ze dziala php raportuje Tomasz K. czy Bogumil Nieznany(mnie blizej).

Tak. Ale to chyba spowoduje skomplikowanie procedury rejestracji.
Ale da się zrobić.

> Sposob przesylania informacji od clienta do serwera uwazam za odrobine nie
> istotny i kierowal bym sie poprostu wydajnoscia. Najprosciej to zrobic
> oczywiscie via email. Ale to troche popelina.
>
> Jednoczesnie email w warunkach krajowych (uwielbiam nowomowe) jest o tyle
> lepszy ze klient moze sobie opinjowac pakiety zadzownic do tpsy i je dopiero
> wyslac. Ale moze nalezy wierzyc ze w Polsce nie dlugo wszystkie wiejskie dzieci
> beda miec staly dostep do inetu.

Żeby można było offline to też bez poczty można, nie wiem czy nie
łatwiej. Tzn. robimy raporty, łączymy sie, wuch -s (jak send) i tyle.

> To takie uwagi na poczatek
> Pozdrawaim

ja również ;)

--

                             Michał Moskal <malekith w pld.org.pl>

5191204625270805457964695575480234779108160500582132743089099204
5387169364764370076473597425941183680741973762154745366983057996
3022327445184252093714797111892347913483105724113222069964409702
905357106994771308266205