klakier: bootdisk/batch-installer installer-boot installer-pkgs installer-validate

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Pią, 13 Lip 2001, 09:13:28 CEST

Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> writes:

> Jacek tylko tu jest pewne zapętlenie. Nie mozan nazwać pewnego zasobyu
> wypróbowanym i ile szerokie próby nie są pzreprowadzane.
> O ile dzień w dzień zmieniaja się pakiety to równie dobrze po każdej
> istotej zmianie powonny ulec zmianie obrazy dyskietek startowych.

Nie ma powodu by robić to automatycznie na razie.
Zamiany w bootdisku muszą być póki co synchonizowane z rozwojem
poldka oraz z zestawem pakietów na ftepie.

> Nie widze tu żadnej przesady. Wręcz odwrotnie - angażowanie kofgokolwiek w
> regeneracje reczną tych zasobów uważam za marnotrastwo czasu.

Na razie tak musi być

> Kwestia, że nie mam potrzeby po każdje zmianie wykonywać czegoś takiego, a
> autor zmiany w instalatorze o ile jest pewien, że to co zrobił jest dobre
> w przeciagu kolejnych dni powinien zyskać resztę pewności że praktyka
> potwierziłą że miał rację. Chodzi tylko oto żeby ni dodchodziło do tego,
> że przez żadkie wykonywanie obrazów bedą wychodzić błedy wprowadznone
> kilka czy kilkanaście dni wczęsniej czyli na tyle dawno że w ferworze
> kolejnych zmian traci się orirntację w tym że chodzi o konsekwencje zmiany
> wykonanej dużo wczęsniej.

Już ty się o mnie nie martw ;)

> Jeżeli pewne zmiany nie są dokoczone to można tu przyjąć dokładnie taką
> samo metodologię jaj z zasobami na www. W źródłach jest etykieta CURRENT i
> ktoś kto skończył cykl zmian kiedy już jest pewien że wszysttko jest
> kompletne przesuwa etykietę na nowe miejsce. Dzemikdzięki temu nie ma
> wogóle zawracanai głowy z tym co jest serwowane z www.pld.org.pl i podonie

System z CURRENT jest pokręcony i niewygodny. Byle poprawka i dwie komendy
żeby wysłać. W dodatku trzeb być wtajemniczonym żeby wiedzeić jak.
Nic dziwnego że mało kto dotyka zasobów z www. Ja robie to tylko wtedy
kiedy muszę.

> tak samo mogłoby być z obrazami dyskietek instalacyjnych. W tej chwili
> misiek i Rafał ostanio tańcowali nad obrazami i nikt nie jest w stanie
> powiedzieć kiedy bedą kolejne wersje zasobów (po mimo wprowadzanych

Misiek przygotował skrytp do odpalania w kronie, powodem dla którego
nie jest tak odpalany był brak miejsca na builderze.

Co do bootkietki - jak mówiłem na razie może być robiona ręcznie.

> poprawek i zmian). W razie choćby wyjazdu na wakacje i wykrycia czegoś co
> mżnaby bez nich poprawić poprawka byłaby możliwa do wprowadzenia bez
> pomocy kogolwiek .. co więcej nikt nie musiałby sobie zawracać głowy tego
> typu czynnościami i wiadomo by było że po +- jednym dniu poprawiony zasób
> pewnikiem wejdzie do eksploatacji i całosć weryfikacji działania
> insstalatora pójdzie wąłsnym torem.

To już niedługo będzie można tak zrobić.

> Generowanie iso chciałbym wstawić do crona raz dziennie w nocy.W /stat są
> trzy skrypty: geniso, geniso.small geniso-poldek. Którego użyć ?

geniso-poldek
to jest miśkowy skrypt, który dzieli na płyty.

> Co mam zrobić konkretnie żeby zregenerować jeszcze zasoby z dyskietkami
> startowytmi ?

Coż, mógłbyś użyć do tego moich skryptów które skasowałeś :-/
A generalnie: ściągnąć w chroot-i386 katalog bootdisk,
i napisać skrypt:

cd bootdisk
cvs up -d
make clean
make
kopiuj-na-ftep *.img *.tar.gz doc/README*

Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)