klakier: bootdisk/batch-installer installer-boot installer-pkgs installer-validate

Pią, 13 Lip 2001, 10:51:37 CEST

On 13 Jul 2001, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

[..]

> System z CURRENT jest pokręcony i niewygodny. Byle poprawka i dwie komendy
> żeby wysłać.

Nikt nie mówi żeby przebudowanie wykonywać po każdej zmianie w cvs.
Pzresuniecie etykiety mogłbyś wykonać dla całej grupy źródeł jednym
ruchem. Przy wykonywaniu przebudowania obrazów cyklicznie po przesunięciu
etykiety pzrestajesz o tym myśleć do powiedzmuy następnego dnia. jak
porównasz to z iloscia czynności jakie wykonywałeś do tej pory to nie ma
bata to jest dużo mniej skomplikowane. Interesują Cie tylko źródła -
reszte masz głeboko ...

> W dodatku trzeb być wtajemniczonym żeby wiedzeić jak.

Przy załozeniu że na builderze przebudowanie wykonywane jest przez

cd <katalog_roboczy>
cvs up -r CURRENT
make
cp <obrazy> <katalog_docelowy_na_ftp>
make clean  # żeby pliki robocze nei zajmowały w miedzyczasie miejsca na dyskach

nie ma tu już żadnej magii.

> Nic dziwnego że mało kto dotyka zasobów z www. Ja robie to tylko wtedy
> kiedy muszę.

Oj Rafał. Przecież zasoby źródłowe www można modyfikować i bez przsuwania
etykiety. Etykietę może przesunać ktoś inny. To że nikt nie modyfikuje
tych zasobów wynika tylko z tego że nikt nie modyfikuje tych zasobów.
Zabawa z etykietowaniem nie ma tu nic do gadania. Zasoby z HEAD są
dodatkowo dostępne na unofficial.pld.org.pl i są aktualizowamne na tyle
często że nie jest to też kolejnym "korkiem" dając wgląd w to jak to
wygląda na bierząco.

[..]

> Coż, mógłbyś użyć do tego moich skryptów które skasowałeś :-/
> A generalnie: ściągnąć w chroot-i386 katalog bootdisk,
> i napisać skrypt:
>
> cd bootdisk
> cvs up -d
> make clean
> make
> kopiuj-na-ftep *.img *.tar.gz doc/README*

I mówiszm że użycie w tym dodatkowi -r CURRENT skomplikowałoby mocno
całość ? Jest to dokładnie to co chciałem i co napisałem kilka linijek
wyżej. Propozycja z CURRENT wynikała tylko z tego że dawałaby łatwą
możliwość cofniecia niepotrzenbnej zmiany o ile takowa znalazłaby by się w
cvs na HEAD bez wykonywania kolejnych commitów (tylko manipulująć
położeniem etykiety). W skrajnym przypadku kiedy jesteś pewien że
CURRENT=HEAD etykietowanie polega na wykonaniu "cvs tag -F CURRENT" w
katalogu roboczym. Zresztą .. jak uważasz. CURRENT miałoby być tylko
dodatkowym zabezpieczeniem i dawałoby pełna kontrolę nad tym co byłoby
generowane automatycznie (oczywiście bez automatycznego generowania
używanie dodatrkowo CURRENT nie ma sensu).

kloczek