poldek: format pliku Packages

Paweł A. Gajda mis w k2.net.pl
Pią, 22 Cze 2001, 11:06:21 CEST

środa 20/06/2001 17:33:12, Rafał Kleger-Rudomin:

> Ano właśnie.
> Hmm. I tu pytanie, pewnie drażliwe: Czy wykorzystanie bazy apta czy wucha
> nie wchodzi w rachubę?

Zaraz tam drażliwe. APTowy indeks jest zrobiony podobnie do
wuchowego -- są to w surowej formie zrzucone nagłówki pakietów,
co ma swoje poważne wady.  W poldku opisy pakietów i listy
plików nie występujące w zależnościach są w poldku ładowane
tylko na czas użycia, co przy surowych nagłówkach jest niewykonalne,
gdyż nagłówek można czytać tylko w całości.

Druga wada to że nie ma jak odróżnić pliku który może
wystąpić w zależnościach od tego który nie wystąpi i cała
lista plików ląduje w ramie. Nie wspominając już o wydajności
-- poldkowy indeks wczytuje się (chyba) znacznie szybciej.

Oczywiście nie ma problemu ze wsparciem do tego, format
jest b. prosty, tylko nie widzę sensu używania tych
indeksów w poldku (wersje < 0.14 mogły korzystać
z wuchowego tocfile, wyrzuciłem to bo tocfile składa się
teraz z kilkdziesięciu plików).