poldek: format pliku Packages

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Pią, 22 Cze 2001, 11:34:41 CEST

Paweł A. Gajda <mis w k2.net.pl> writes:

> Zaraz tam drażliwe. APTowy indeks jest zrobiony podobnie do
> wuchowego -- są to w surowej formie zrzucone nagłówki pakietów,
> co ma swoje poważne wady.  W poldku opisy pakietów i listy
> plików nie występujące w zależnościach są w poldku ładowane
> tylko na czas użycia, co przy surowych nagłówkach jest niewykonalne,
> gdyż nagłówek można czytać tylko w całości.

Nie do końca rozumiem jak to działa, jednak rozumiem że jest zysk :)
BTW: Czy poldek sprawdza konflikty plików przed rozpoczęciem instalacji?

> Druga wada to że nie ma jak odróżnić pliku który może
> wystąpić w zależnościach od tego który nie wystąpi i cała
> lista plików ląduje w ramie. Nie wspominając już o wydajności
> -- poldkowy indeks wczytuje się (chyba) znacznie szybciej.

No wogóle trzeba mu przyznać że szybki jest...

> Oczywiście nie ma problemu ze wsparciem do tego, format
> jest b. prosty, tylko nie widzę sensu używania tych
> indeksów w poldku (wersje < 0.14 mogły korzystać
> z wuchowego tocfile, wyrzuciłem to bo tocfile składa się
> teraz z kilkdziesięciu plików).

Skoro to tak to chyba rzeczywiście zostać przy poldkowej bazie.
Tym bardziej że jej robienie trwa moment (Janek był zachwycony jak uruchomił
na kennym :) )

Jak chcesz zmieniać nazwy to IMHO packages.dir jest najlepsze (i packages.dir.gz)

Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)