nowy dysk, nowa instalacja

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Pią, 20 Wrz 2002, 17:18:45 CEST

On Sat, Sep 14, 2002 at 03:14:08AM +0200, Blues wrote:
> Dorobiłem się nowego dysku i miałem do wyboru: sklonowanie starego albo
> instalacja od początku. Z kilku względów zacząłem instalację - m. in.
> chciałem zobaczyć jak pójdzie instalacja w świetle wydania 1.0
> Nieźle to wyszło - listy pakietów pod kątem KDE3 poprawiłem już w cvs-ie i
> prośba do malekitha o przegenerowanie dyskietek z nimi (i sprawdzenie).
>
> Nie byłbym sobą jakbym się do czegoś nie przyczepił :)
> Po kolei:
>
> * proxy - parser chce koniecznie, żeby ustawić http://. Jednak przy takim
> ustawieniu nie będzie działało proxy ftp.

Snarf rozumie tylko proxy http (ale może ono obsługiwać ftp, ale musi to
robić po http).

> * Postawowa pre-konfiguracja - nie ma możliwości wprowadzenia haseł
> nie-jawnie. W menu też się pojawia czyste hasło. Z kolei w Łizardzie nie
> ma możliwości wprowadzenia jednego z haseł (chyba usera) jawnie. Wszędzie
> powinien być wybór przy domyślnym nie-jawnym.

Tak.

> * edytor partycji
>  - Nie bardzo wiadomo co to jest "Akcje". Dopiero jak wszedłem się
> zorientowałem... Jakaś inna nazwa (teraz to już nawet nie pamiętam co tam
> było :)  )

Remove/Resize/Changed mountpoint etc. Może "Edit" ?

>  - kiedy znikają okienka pojawiają się jakieś dane debugowe w tle - jakieś
> res=0 czy coś podobnego

To wyjście z dml. W którym momencie?

>  - nie ma przycisku [Zakończ] albo czegoś podobnego i nie bardzo wiadomo
> jak wyjść. [Zostaw partycje] to cholernie mało intuicyjne.

Było kiedyś Zakończ, to kloczek zmienił na Next>> co z kolei głupio
wyglądało jak ui-parted2 był uruchamiany bez wizarda. Jakieś propozycje?
Po angielski jest afair "Leave partitioner".

> * Tak samo jak poprzednio kiedy instalowałem, XFree86-driver-* były
> zdublowane. Raz w grupie xwindow (zaznaczone), a drugi raz w INNE (tym
> razem nie było o wybrane). Skąd to się bierze?

!clue. Will check it out.

> * Step 17 - [Przeglądaj strefy czasowe] wyjeżdża poza ramkę (tak na oko
> minimum 2 znaki) - wydaje mi się, że słowo "czasowe" trzeba wyciąć albo
> zamienić na czasu.

Adasi? :) Po angielsku jest ok ;-)

> * nie ma możliwości dodania tworzonego usera do grupy wheel podczas
> instalacji. To może powodować problemy przy instalacji na szybkiego i
> potem próbie logowania po sieci. Przy okazji można zrobić dodawanie do
> audio, adm i video (coś jeszcze?)

TODO.

> * Wykrzacza się instalacja - pojawia się okienko o tym informujące - wraca
> do kroku 20 i podświetla na przycisk [Dalej]. Jak ktoś (==ja) jest
> niecierpliwy i klepnie na enter to mu się instalacja znowu zacznie...

Jest w TODO.

> * wykrzaczona instalacja - skorygowałem listę plików i chciałem znowu
> zacząć instalowanie. Niestety po naciśnięciu odpowiedniego przycisku (czy
> to wizard czy standardowy setup) pojawia mi sie ekran powitalny i zaczyna
> się wszystko od nowa. Takie coś mam już któryś raz z kolei. Ten błąd jest
> od dawna...

Nigdy tego nie zaobserwowałem... Need more input.

> * brak jest możliwości ustawienia nazwy komputera w wizardzie.

Jest możliwość.

> Standardowe
> ui to prawdę mówiąc nie pamiętam... Po uruchomieniu komputera jest nazwa
> pldmachine i generowane klucze ssh przy starcie openssh są na złą
> maszynę... Niemiło. Po prostu ustawienie nazwy komputera powinno być
> wymaganym koniecznie do dalszego postępu instalacji.

Jest, sprawdź :)

> Propozycje :)  :
>
> * Przydałoby się jakieś wersjonowanie instalatora, żeby było wiadomo o
> dyskietce z kiedy mówimy...

Hmm.. data?

> * okienka z błędami powinny być z czerwonym tłem - możliwe w dml-u?

Tak, ale trochę okrężną drogą. (/etc/dml.conf czy cuś)

> * Przed rebootem powinna być możliwość zapisu konfiguracji, jakiś przycisk
> obok reboot (wizard).

Może to i dobry pomysł ;)

> * dopisać inetd do zestawu standardowego.

basic? (*)

> * wywalić telnetd. albo conajmniej standardowo wyłączone.

a gdzie to jest? (*)

(*) SOD#1

> * Przydałaby się możliwość ustawienia CONFIG_DIR w /etc/profile. Szczegół,
> ale miły.

aha.

--
: Michal Moskal ::::: malekith/at/pld-linux.org :  GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::: Wroclaw University, CS Dept :  {E-,w}-- {b++,e}>+++ h