installer news...

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Wto, 28 Wrz 2004, 14:51:40 CEST

On Wed, 15 Sep 2004, [ISO-8859-2] Marcin Król wrote:
> Dzis po poludniu (jak wroce do domu) na ftp powinny sie pojawic
> bootkietki do testowania. Jezeli kogos to interesuje to pod linkiem
> http://www.wsb-nlu.edu.pl/~krol/pld/installer/ wrzucilem aktualne rpm'y
> ktore sa uzywane do tworzenia instalatora (nowszy mdadm, nowszy parted,
> nowszy i przepaczkowany z odpowiednia konfiguracja busybox). Oprocz tego
> mysle nad zamiana nazwami instalacji base <-> basic. Powod?  Zerknijmy
> na opisy obu: dla base w opisie stoi "Just very basic packages.",
> natomiast w opisie basic stoi "Base PLD Linux installation.". Nie wiem
> [...]

W kolejnym podejściu przy instalacji z bootkietki całość przebiegła już
bardzo ładnie. Najłatwiej jak do tej pory to było możliwe.
Brawo :)

Oto uwagi do list pakietów:
- exim jest w grupie "base". To chyba nieporozumienie. Jest on do wyboru
  potem w menu mailserwerów... Rozumiem, że ktoś może lubić exim, ale bez
  przesady :)
- vixie-cron - podobnie tutaj. Też jest w jednej z podstawowych grup, a
  potem jest znowu menu wyboru "który cron". Uwaga j.w.
- ncompress nie powinien być w grupie "crunchers" ? Dodatkowo wartoby
  tutaj dodać jeszcze p7zip...
- zamiast bezużytecznej aktualnie (prawie) targi lepiej chyba wrzucić
  nmap-a
- do absolutnie podstawowej instalacji apache - mod_autoindex. Nawet nie
  wiem czy na etapie instalacji dać możliwość wyboru czy tego _nie_
  instalować.

Teraz inne uwagi:
- jest możliwość wyboru kernel 2.4 i 2.6. Czemu nie ma możliwości SMP/UP?
  Tu nawet autodetekcja mogłaby być przecież (o ile kernel nie spuchnie).
  Ale wybór powinien być zawsze.
- root nie ma po instalcji żadnych plików w swoim domowym katalogu. Nie ma
  żadnych .bash* , ~/tmp (wymagane przez poldka), etc... IMO warto
  uzupełnić...

To są drobne uwagi. No, może tylko fakt, że nie da się zapisać ustawień na
dyskietkę jest dużą wadą. A tak - IMO kwalifikuje się spokojnie na
zastąpienie tych antyków, które leżą na ftpie. ASAP!

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with Bass Boost