installer news...

Marcin Król krol w wsb-nlu.edu.pl
Śro, 29 Wrz 2004, 09:26:36 CEST

> W kolejnym podejściu przy instalacji z bootkietki całość przebiegła już
> bardzo ładnie. Najłatwiej jak do tej pory to było możliwe.
> Brawo :)

Ciesze sie :)

> Oto uwagi do list pakietów:
> - exim jest w grupie "base". To chyba nieporozumienie. Jest on do wyboru
>  potem w menu mailserwerów... Rozumiem, że ktoś może lubić exim, ale bez
>  przesady :)
> - vixie-cron - podobnie tutaj. Też jest w jednej z podstawowych grup, a
>  potem jest znowu menu wyboru "który cron". Uwaga j.w.

W obu wypadkach sprawa wyglada tak: syslog wymaga logrotate, ktory z
kolei wymaga crona i /bin/mail. Chcac instalowac sysloga, musimy tez
instalowac te zaleznosci niestety. Wrzucilem exim'a i vixie bo tak bylo
w RA (inaczej instalowalo couriera jako MTA i anacrona). Widze dwa
wyjscia, albo jakas (nie mam pomyslu teraz) poprawka zaleznosci syslogow
albo zostawic tak jak jest i tylko wyrzucic exima i vixie z dalszego
menu wyboru pakietow.

> - ncompress nie powinien być w grupie "crunchers" ? Dodatkowo wartoby
>  tutaj dodać jeszcze p7zip...
> - zamiast bezużytecznej aktualnie (prawie) targi lepiej chyba wrzucić
>  nmap-a

Zrobi sie.

> - do absolutnie podstawowej instalacji apache - mod_autoindex. Nawet nie
>  wiem czy na etapie instalacji dać możliwość wyboru czy tego _nie_
>  instalować.

Hm. IMO lepiej nie instalowac. Zmienic?

> Teraz inne uwagi:
> - jest możliwość wyboru kernel 2.4 i 2.6. Czemu nie ma możliwości
> SMP/UP?   Tu nawet autodetekcja mogłaby być przecież (o ile kernel nie
> spuchnie).   Ale wybór powinien być zawsze.

W instalatorze jest/byla detekcja SMP, juz nie pamietam czemu to nie
dzialalo. Ale mam to na liscie TODO. Widze to jako automagiczna detekcje
i instalowanie kerneli SMP przy maszynach wieloprocesorowych.

> - root nie ma po instalcji żadnych plików w swoim domowym katalogu. Nie ma
>  żadnych .bash* , ~/tmp (wymagane przez poldka), etc... IMO warto
>  uzupełnić...

True :)

> To są drobne uwagi. No, może tylko fakt, że nie da się zapisać ustawień
> na dyskietkę jest dużą wadą. A tak - IMO kwalifikuje się spokojnie na
> zastąpienie tych antyków, które leżą na ftpie. ASAP!

Dzis wracam do prac nad installerem, wreszcie sie odrobilem troche :)
Wiec z zastapieniem poczekalbym dwa, trzy dni az poprawie jeszcze te
drobiazgi.

M.

P.S. Co s syslogiem? Zostawiac jak jest czy dawac -ng? Jest juz
poprawiona paczka syslogd?